کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت حافظه‌های اس.اس.دی باز هم کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس , 15 اسفند 1394 ساعت 9:40

ایتنا- مبلغی که شرکت‌های سازنده رایانه برای خرید حافظه‌های اس.اس.دی در سه ماه اول سال 2016 پرداخت کردند تا 12 درصد کاهش یافت.




به گزارش ایتنا از فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، حافظه‌های یاد شده نسبت به حافظه‌های سنتی اچ.دی.دی از سرعت و استحکام بیشتری برخوردارند و می‌توانند اطلاعات بیشتری را در فضای کمتری جای دهند و به همین منظور مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند.


کاهش قیمت این حافظه‌ها هم موجب خواهد شد تا روند جایگزینی آنها به جای حافظه‌های اچ‌دی‌دی سریع تر شود.

بررسی‌های شرکت ترند‌.فورس از کاهش ۱۰ تا ۱۲ درصدی و ۷ تا ۱۲ درصدی قیمت حافظه‌های اس.اس.دی مبتنی بر ام.ال.سی و تی.ال.سی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ خبر می‌دهد. به عنوان نمونه قیمت حافظه‌های اس.اس.دی ۱۲۸ گیگابایتی در سایت آمازون بین ۳۸ تا ۴۹ دلار است و مدل ۲۵۰ گیگابایتی این حافظه‌ها هم به قیمت ۵۲ تا ۸۱ دلار به فروش می‌رسد.

این در حالی است که قیمت حافظه‌های اس.اس.دی ۱۲۸ گیگابایتی در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱۳۰ دلار و قیمت حافظه‌های اچ.دی.دی ۵۰۰ گیگابایتی نزدیک به ۵۰ دلار بود.

در حالی که قیمت حافظه‌های سنتی اچ.دی.دی از آن زمان تاکنون افتی کمتر از ده دلار داشته، قیمت حافظه‌های اس.اس.دی مذکور با افتی قابل ملاحظه به ۳۸ دلار کاهش یافته و این دو نوع حافظه هم‌اکنون تقریبا هم‌قیمت شده‌اند و تفاوت قیمت آنها هم‌اکنون کمتر از سه دلار است.

روند کاهش قیمت حافظه‌های اس. اس. دی در یک سال اخیر پرشتاب‌تر شده، به گونه‌ای که قیمت حافظه‌های اس.اس.دی ۱۲۸ گیگابایتی در ژوئن گذشته به ۹۱.۵۵ دلار رسیده است. این رقم در مورد حافظه.های ۲۴۰ تا ۲۵۶ گیگابایتی حدود ۱۶۵ دلار بوده است. اما حالا این ارقام به کمتر از نصف کاهش یافته‌اند.

پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ بازار حافظه‌های اس.اس.دی با ظرفیت ۲۵۰ تا ۵۰۰ گیگابایت از رونق فراوانی برخوردار شود. ارزش این بازار هم با رشد ۹.۵ درصدی از ۱۳.۲۹ میلیارد دلار به ۲۵.۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت.


کد مطلب: 41669

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41669/قیمت-حافظه-های-اس-دی-باز-هم-کاهش-می-یابد

ايتنا
  https://www.itna.ir