کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چاره‌ای برای تاریخ نحس آیفون

خبرگزاری ايسنا , 12 اسفند 1394 ساعت 9:37

ایتنا- اپل برای مشکل تاریخی 1970، با ارتقای نسخه بتای جدید، راه‌حل اندیشید.




اپل روشی را برای آیفون‌هایی که توسط کاربران به تاریخ 1970 برمی‌گشتند و مسدود می‌شدند، با ارتقای نسخه بتای جدید منتشر کرده است و آخرین نسخه iOS 9.3 با نسخه بتا، راه‌اندازی گوشی‌های هوشمند مسدودشده را با دریافت از طریق آی‌تونز ممکن می‌کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، این باگ تاریخی وقتی به صورت دستی تاریخ آیفون یا آیپد خود را به یکم ژانویه 1970 تغییر می‌دادید، مانع از راه‌اندازی (boot) دوباره iOSهای 64 بیتی شده و بدین ترتیب اگر گوشی همراه شما خاموش می‌شد، برای همیشه برای راه‌اندازی آن دچار مشکل می‌شدید.

آخرین نسخه منتشرشده، iOS 9.3 beta 4، بخشی از برنامه بتای اپل است و اپل همچنین در این آپدیت، مانع تنظیم تاریخ به قبل از زمان یکم ژانویه 2001 توسط کاربران شده است و علاوه بر این، از اقدامات هکرها در جهت فریب دادن کاربران آیفون با استفاده از گوشی‌های هوشمند با تظاهر به سرور زمان بودن و تغییر عمدی تاریخ به یکم ژانویه 1970 و در نتیجه مسدود شدن جلوگیری می‌کند.

این آپدیت در آینده‌ای نزدیک برای تمامی کاربران آیفون 4S یا آیپد مینی و مدل‌های جدیدتر فراهم می‌شود و کسانی که گوشی‌های آیفونشان با تغییر تاریخ به 1970 مسدود شده است، می‌توانند به زودی به عضویت سایتی برای آزمایش برنامه‌های بتای اپل درآیند و به آپدیت نرم‌افزار دسترسی پیدا کنند.


کد مطلب: 41640

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41640/چاره-ای-تاریخ-نحس-آیفون

ايتنا
  https://www.itna.ir