۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹

تصادف خودروی هوشمند گوگل با یک اتوبوس

ایتنا- یکی از خودروهای هوشمند گوگل تصادف کرد. البته در جریان این تصادف به کسب آسیبی نرسید!
تصادف خودروی هوشمند گوگل با یک اتوبوس


این تصادف در تاریخ ۱۴ فوریه در منطقه Mountain View کالیفرنیا و در زمانی رخ داد که خودروی یاد شده برای انتقال به خط عبوری سمت راست خود و خروج از ترافیک تلاش می‌کرد. اما در همین حین به یک اتوبوس که به آرامی در حال حرکت بود برخورد کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، بر اساس گزارش تنظیم شده از این واقعه بدنه خودروی گوگل آسیب دیده و یکی از چرخ‌های جلو و حسگرهای سمت راننده نیز دچار مشکل شده‌اند.

گوگل در تلاش است کاری کند که خودروهای هوشمند ساخت این شرکت مانند انسان‌ها فکر و رفتار کنند و علت این تصادف را آن می‌داند که خودروی گوگل تصور می‌کرده اتوبوس توقف کرده و منتظر تعویض خط عبوری توسط اتومبیل گوگل می‌ماند. اما راننده اتوبوس که همین تصور را در مورد خودروی گوگل داشته توقف نکرده و با آن برخورد کرده است. این شرکت معتقد است چنین سوتفاهم‌هایی همه روزه میان رانندگان خودروها در جاده‌ها رخ می‌دهد.

گوگل امیدوار است ظرف چند سال آینده استفاده عمومی از خودروهای هوشمند خودران خود را ممکن کند و به کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای در آمریکا کمک کند. در این کشور سالانه ۴۰ هزار نفر به علت تصادف جان خود را از دست می‌دهند که ۹۴ درصد از این تصادفات به علت خطای انسانی رخ می‌دهد.
کد مطلب: 41621
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام