کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شارژ خودروها در حال حرکت ممکن شد

خبرگزاری فارس , 11 اسفند 1394 ساعت 9:36

ایتنا- شرکت کوآلکوم به فناوری تازه‌ای دست یافته که شارژ خودروهای برقی را در حین حرکت ممکن خواهد کرد.





فناوری ابداع شده توسط شرکت کوآلکوم شارژ بی‌سیم پویا نام گرفته و برای استفاده از آن نیازی به برق زدن خودروها به منظور شارژ آنها نیست.


به گزارش ایتنا از فارس، فناوری یاد شده به گونه‌ای است که به رانندگان خودروها امکان می‌دهد بدون آنکه نگران پایان شارژ خودروی برقی خود باشند در خیابان‌ها رانندگی کنند و در همین حال اتومبیل آنها هم شارژ می‌شود.

درک آبرله رئیس کوآلکوم در جریان یک سخنرانی در آخرین روز برگزاری کنگره جهانی موبایل گفت: در آینده بزرگراه‌ها به ابزار و امکاناتی برای شارژ خودروهای برقی مجهز خواهند شد و از همین طریق تامین انرژی مورد نیاز آنها به سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

شاخص اصلی این فناوری مشابه با روش شارژ گوشی‌ها و تبلت‌هاست. به این منظور صفحه‌های شارژ کننده در جاده‌ها و پارکینگ‌ها نصب می‌شوند تا در زمانی که خودرو بر روی آنها قرار می‌گیرد به طور بی‌سیم شارژ شود.

البته برای تکمیل این فناوری به چند سال زمان نیاز است ولی امکان‌پذیر شدن آن اقبال برای خرید خودروهای برقی را افزایش خواهد داد. زیرا اولا دیگر نیازی به چند ساعت معطلی برای شارژ خودرو نیست، فراموشی رانندگان موجب خالی ماندن باتری‌های این اتومبیل‌ها نمی‌شود و در نهایت این فناوری موجب کوچکتر شدن باتری خودروهای برقی می‌شود و در نتیجه طراحی این خودروها مدرن‌تر و بهتر می‌شود.

درک آبرله رئیس کوآلکوم امیدوار است این فناوری ظرف دو تا سه سال آینده در دسترس عموم قرار بگیرد. به گفته وی این شرکت تلاش می‌کند صفحاتی را برای شارژ خودروها طراحی کند که در پارکینگ منزل نصب شوند و در زمان قرار گرفتن خودرو بر روی آنها روند شارژ آغاز شود.

کوآلکوم به همین منظور در حال همکاری با شرکت دایملرکرایسلر است تا سیستم‌های شارژ بی‌سیم جدیدی را بر روی خودروها نصب کند. البته باید توجه داشت که این فرایند گران قیمت و وقت‌گیر خواهد بود.


کد مطلب: 41607

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41607/شارژ-خودروها-حال-حرکت-ممکن

ايتنا
  https://www.itna.ir