۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷

توصیف اغراق‌آمیز زاکربرگ از تاثیرگذاری مطالب فیس بوک

ایتنا- زاکربرگ: استفاده از فیس‌بوک و به اشتراک‌گذاری مطالب در آن موجب افزایش صلح و تفاهم در سطح جهان می شود!
توصیف اغراق‌آمیز زاکربرگ از تاثیرگذاری مطالب فیس بوک


در حالی که برخی محققان معتقدند شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک بیشتر ابزاری برای احوال پرسی و اطلاع از رویدادهای روزانه هستند، مدیرعامل فیس‌بوک نقش مهم‌تری برای آن قائل است.


به گزارش ایتنا از فارس، وی در جریان همایشی در آلمان ادعاهای جالبی را مطرح کرده و گفته است: ماموریت فیس‌بوک و محل تمرکز جدی ما در ارتباط با همه مردم این است که به آنان قدرت دهیم تا هر چیزی را که به آن اهمیت می‌دهند، هر چیزی که به آن فکر می‌کنند، هر چیزی را که به طور روزمره تجربه می‌کنند، به اشتراک بگذارند. ایده ما این است که اگر همگان از قدرت به اشتراک‌گذاری این مطالب برخوردار باشند، دنیا به محلی با تفاهم و درک بیشتر مبدل می‌شود.

در واقع مدیر فیس‌بوک معتقد است استفاده از این شبکه اجتماعی و به اشتراک‌گذاری مطالب در آن موجب افزایش صلح و تفاهم در سطح جهان می شود. ادعایی که مشخص نیست چگونه می‌توان آن را از لحاظ علمی اثبات کرد.

کارشناسان معتقدند آنچه که در عمل در فیس‌بوک اتفاق می‌افتد با ادعاهای مدیر‌عامل این شبکه اجتماعی در تضاد است، زیرا هر روز شاهد افزایش استفاده از این سایت برای انتشار مطالب نفرت‌انگیز بر علیه سایر قومیت‌ها و نژادها هستیم و بسیاری از گروه‌های تروریستی از آن برای عضوگیری و فریب دیگر کاربران استفاده می‌کنند.

با این حال مدیر‌عامل فیس‌بوک عقیده خاص خود را دارد و می‌گوید با افزایش به اشتراک‌گذاری مطالب درک نژادها، اقوام، ادیان و صاحبان دیدگاه‌های سیاسی مختلف از دیگران افزایش می‌یابد و این امر به افزایش صلح و آرامش در جهان کمک می‌کند.

مدیرعامل فیس‌بوک مدتی است که ماموریت‌هایی فراتر از یک رئیس شرکت فناوری برای خود تعریف کرده و به دنبال متحول‌سازی بسیاری از صنایع و مؤسسات، تاثیرگذاری سیاسی و اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و ... است و حتی به طور مرتب با رهبران سیاسی جهان دیدار می‌کند.
کد مطلب: 41587
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام