۰
plusresetminus
شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

حمله هکری به 80 هزار نفر در دانشگاه کالیفرنیا

ایتنا- مدیران دانشگاه کالیفرنیا می‌گویند هنوز شواهدی دال بر سؤاستفاده هکرها از اطلاعات شخصی مسروقه در دست نیست.
حمله هکری به 80 هزار نفر در دانشگاه کالیفرنیا


مسئولان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی روز گذشته به ۸۰ هزار نفر از جمله دانشجویان فعلی و سابق این دانشگاه، اعضا هیات علمی و کارکنان در مورد حمله سایبری به سیستم‌های ذخیره‌سازی داده‌های کاربران هشدار دادند.


به گزارش ایتنا از فارس، سیستم‌های مورد حمله برای ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به شماره‌های تامین اجتماعی و شماره‌های حساب‌های بانکی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتشار این خبر یک هفته پس از پرداخت ۱۷ هزار دلار باج از سوی مدیران بیمارستانی در کالیفرنیا به هکرها برای بازگرداندن شبکه رایانه‌ای این بیمارستان به حالت عادی موجب نگرانی جدی شده است.

این هکرها با نفوذ به رایانه‌های بیمارستان یاد شده دسترسی پزشکان و پرستاران را به آنها قطع کردند.

مدیران دانشگاه کالیفرنیا می‌گویند هنوز شواهدی دال بر سؤاستفاده هکرها از اطلاعات شخصی مسروقه در دست نیست ولی به ۸۰ هزار نفری که مورد حمله قرار گرفته‌اند در مورد امکان سؤاستفاده از داده‌های شخصی آنها هشدار داده شده است.

آنان می‌گویند اولین حمله به سیستم رایانه‌ای آنها در زمان به روزرسانی یک نرم‌افزار مدیریت مالی و به علت یک آسیب‌پذیری امنیتی رخ داده و اف.بی.آی در کنار یک شرکت خصوصی در حال بررسی موضوع است.

از میان افرادی که اطلاعاتشان هک شده ۵۷ هزار نفر دانشجوی سابق این دانشگاه بوده و ۱۸۸۰۰ نفر از کارکنان فعلی و سابق آن هستند. ۱۰۳۰۰ نفر هم پیمانکارانی بوده‌اند که با این دانشگاه همکاری داشته‌اند.
کد مطلب: 41530
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام