کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توقف امکانات خودروی هوشمند نیسان برای جلوگیری از نفوذ هکرها

خبرگزاری فارس , 8 اسفند 1394 ساعت 11:25

ایتنا- اولین‌بار تروی هانت موفق به شناسایی حفره امنیتی جدید در خودروی نیسان لیف شد.




با شناسایی یک آسیب‌پذیری جدید در برنامه NissanConnect شرکت نیسان تصمیم گرفت دسترسی به برخی امکانات جدید فناورانه در خودروی لیف خود را متوقف کند.


به گزارش ایتنا از فارس، این اولین‌بار نیست که در برنامه‌های رایانه‌ای تولیدات نیسان حفره‌ها و آسیب‌پذیری‌های امنیتی شناسایی می‌شود. پیش از این در تابستان گذشته هم در سیستم یوکانکت کرایسلر نیز برخی مشکلات امنیتی گزارش شده بود.

اولین‌بار تروی هانت موفق به شناسایی حفره امنیتی جدید در خودروی نیسان لیف شد که به هر کس امکان می‌دهد سوابق سفرهای رانندگان را به دست آورد و همین‌طور سیستم گرمایش و تهویه مطبوع خودرو را دستکاری کند.

نکته مهم این است که برای هک کردن خودروهای نیسان هکر نباید لزوما در نزدیک آنها حضور داشته باشد، البته برای موفق بودن عملیات هکری دانستن شماره شناسایی خودرو ضروری است.

برنامه نرم‌افزاری NissanConnect به رانندگان امکان می‌دهد تا از راه دور برخی قابلیت‌های خودروهای خود را فعال کنند که از جمله آنها می‌توان به خاموش و روشن کردن سیستم گرمایش و تهویه مطبوع اشاره کرد.

هک شدن سیستم‌های خودروی نیسان منجر به افشای اطلاعات هویتی یا خالی کردن باتری نمی‌شود، اما نیسان برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی این سیستم را غیرفعال کرده تا به مشکلات آن رسیدگی کند. بررسی‌ها برای رفع همه مشکلات موجود در این زمینه ادامه دارد.


کد مطلب: 41522

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41522/توقف-امکانات-خودروی-هوشمند-نیسان-جلوگیری-نفوذ-هکرها

ايتنا
  https://www.itna.ir