۰
plusresetminus
شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵

داعش سران شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر را تهدید کرد!

ایتنا- تهدیدهای داعش تمام شدنی نیست و این‌بار این گروه تروریستی مدیران ارشد شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر را تهدید کرد.
داعش سران شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر را تهدید کرد!


در ویدئویی که چهارشنبه گذشته منتشر شده داعش تصاویر مارک زاکربرگ و جک دُورسی را به صورت دیجیتالی و در حالی که جای گلوله در آنها نمایان بود به نمایش گذاشت. در این این ویدئوی ۲۵ دقیقه‌ای داعش به صراحت اعلام می‌کند که هکرهای این گروه تروریستی بسته شدن صفحه‌ها و حساب‌های کاربری افراد و گروه‌های حامی داعش را بدون پاسخ نخواهند گذاشت.


ویدئوی منتشر شده آتش هواداران نام گرفته است و اولین بار در شبکه پیام رسان تلگرام مشاهده شد، لازم بدانید فیس‌بوک و توییتر به همراه چندین شبکه بزرگ اجتماعی اخیرا اقداماتی را برای مسدود کردن حضور ترویست‌ها در فضای مجازی انجام داده‌اند، از قرار معلوم این اقدامات به مذاق داعش خود نیامده است و قصد تلافی دارد.

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد، در انتهای این ویدئو مارک زاکربرگ و دُورسی، مدیران ارشد فیس‌بوک و توییتر مستقیما مورد تهدید قرار می‌گیرند، این گروه تروریستی مدعی شد به ازای هر حساب کاربری که در توییتر و فیس‌بوک بسته می‌شود، داعش ۱۰ حساب کاربری جدید ایجاد می‌کند.

گروهی هکر از هواداران داعش که خود را ارتش فرزندان حکومت (The Sons of The Caliphate Army) می‌نامند این ویدئو را منتشر کرده‌اند. این گروه در پیغام ویدئویی خود حساب‌های کاربری زیادی را نمایش دادند که توسط آنها هک شده و تصویر پروفایل آنها به تصاویر تبلیغاتی داعش تغییر پیدا کرده بود.

هکرهای تحت پوشش داعش مدعی شدند که تاکنون بیشتر از ۱۰ هزار حساب کاربری فیس‌بوک و ۵ هزار حساب کاربری توییتر را هک کرده‌ و در اختیار هواداران داعش قرار داده‌اند. البته هیچ سندی مبنی بر صحت ادعای مطرح شده در این ویدئو ذکر نشده است.

در این بین توییتر و فیس‌بوک هم دست روی دست نگذاشته‌اند، بد نیست بدانید سه هفته پیش توییتر تلاشی را برای مقابله با تروریسم آغاز کرده است، مهندسین توییتر مدعی هستند که ۱۲۵ هزار حساب کاربری را به دلیل هواداری از داعش و سایر گروه‌های تندرو مسدود کرده‌اند، گوگل، فیس‌بوک، اپل و سایر شرکت‌های بزرگ نیز اقداماتی را برای حذف محتواهای ایجاد شده در خصوص گروه‌های تروریستی شروع کرده‌اند.

ناگفته نماند که داعش پیش از این نیز شبکه‌های بزرگ‌ اجتماعی و مدیران آنها را تهدید کرده بود. مهر ماه سه سال پیش نیز گروهی تروریستی از هوادارن خود خواسته بود موسس توییتر را ترور کنند. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، امیدواریم شبکه‌های اجتماعی بزرگ با این تهدیدها از میدان خارج نشوند و همچنان به مسدود کردن نفوذ گروه‌های تروریستی ادامه دهند.

منبع: فارنت
کد مطلب: 41520
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام