۰
plusresetminus
شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲

جایگزین شدن مهره‌های یک انسان با نسخه چاپ سه‌بعدی

ایتنا- در یک جراحی منحصربه‌فرد برای نخستین بار در تاریخ در کشور استرالیا شاهد آن بودیم که مهره‌های ستون فقرات با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی تولید شده و در بدن یک انسان قرار گرفتند.
جایگزین شدن مهره‌های یک انسان با نسخه چاپ سه‌بعدی


در یک جراحی منحصربه‌فرد برای نخستین بار در تاریخ در کشور استرالیا شاهد آن بودیم که مهره‌های ستون فقرات با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی تولید شده و در بدن یک انسان قرار گرفتند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، شاید یکی از مزایای فناوری چاپ سه‌بعدی در آینده‌ای نه‌چندان دور را بتوان ساخت اعضای مصنوعی بدن دانست ولی به نظر می‌رسد که این آینده، نزدیک‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنیم قرار دارد.

به‌تازگی یک متخصص جراحی در شهر سیدنی در استرالیا دست به نخستین جراحی جایگزینی مهره ستون فقرات با نسخه چاپ سه‌بعدی آن زده است.

 

این جراحی بر روی فردی انجام‌شده است که به علت نوع خاصی از سرطان، دو مهره بالایی گردن خود را در آستانه نابودی می‌دید و به همین دلیل نیز در صورت عدم انجام این عمل جراحی، به‌طور قطعی فلج می‌شد.

این مهره‌ها نقشی کلیدی در بدن انسان دارند زیرا حرکات گردن و سر به‌صورت کامل بر عهده آن‌ها است. بااین‌وجود نسخه‌ای از این دو مهره توسط فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته‌شده و توسط پزشکان در بدن فرد جایگزین مهره‌های اصلی شد.

این جراحی بسیار پیچیده بوده و ۱۵ ساعت به طول انجامیده است و به گفته پزشک سرپرست تیم جراحی، این فرایند تقریبا مشابه با جدا کردن سر بیمار و دوباره وصل کردن آن بوده است ولی اگر مهره‌های چاپ‌شده وجود نداشتند، حتی خارج کردن تومور نیز فایده‌ای نداشته و جراحی بی‌ثمر می‌شد.
 
کد مطلب: 41498
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام