۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳

چرا فناوری Dual Pixel گلکسی اس 7 بهترین فناوری فوکوس خودکار است؟

ایتنا- گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج با امکانات و ویژگی‌های بسیار زیاد از راه رسیدند،‌سامسونگ برای رقابت و حضور بیشتر در کارزار گوشی‌های هوشمند، طلایه‌داران خود را تا دندان مسلح روانه بازار کرده است.
چرا فناوری Dual Pixel گلکسی اس 7 بهترین فناوری فوکوس خودکار است؟


در گلکسی اس ۷ شاهد سنسور ۱/۲.۵ اینچی مدل IMX260 سونی هستیم. این سنسور نسبت به آنچه در گلکسی اس ۶ استفاده شده بود پیسکل‌های بزرگتری دارد (حدود ۱.۴۴ میکرون) دیافراگم سنسور گلکسی اس ۷ نیز بازتر (Wide) طراحی شده، این دیافراگم از نوع f/1.7 است.

قسمت برآمدگی پشت دوربین گلکسی اس ۷ نیز باریک‌تر طراحی شده و در حال حاضر تنها ۰.۴۶ میلی‌متر برآمدگی دارد. همان‌گونه که اشاره شد در دوربین دوگانه پرچمدار جدید سامسونگ شاهد ویژگی به نام فوکوس خودکار دوگانه (Dual Pixel Autofocus) هستیم.

به نظر می‌رسد این ویژگی جدید برگ‌ برنده‌ای برای دوربین گلکسی اس ۷ به حساب آید. لازم به ذکر است که دوربین بیشتر گوشی‌های همراه هوشمند تراز اول، دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه از فناوری با نام Phase Detect پشتیبانی می‌کند.

از قرار معلوم سامسونگ این فناوری را بهینه کرده و با نام دیگری عرضه کرده است. به این ترتیب می‌توان گفت با نسخه دوم Phase Detection در گوشی‌های موبایل هوشمند روبرو هستیم. در گوشی‌های هوشمند تراز اول سال گذشته نیز فناوری فوکوس خودکار Phase Detect به چشم می‌خورد. تمامی این گوشی ها از راه‌حل دوگانه فوکوس خودکار بهره می‌برند. این ویژگی باعث می‌شود فوکوس سریع‌تری انجام شود.



منبع: فارنت
کد مطلب: 41439
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام