۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۶

سانسور شدید محتوای خارجی در چین

ایتنا- به‌تازگی دولت چین قوانین جدیدی را وضع کرده است که به‌موجب آن شرکت‌های خارجی باید تمامی محتوای خود را قبل از انتشار در این کشور، برای بررسی به مقامات چینی عرضه کنند.
سانسور شدید محتوای خارجی در چین


به‌تازگی دولت چین قوانین جدیدی را وضع کرده است که به‌موجب آن شرکت‌های خارجی باید تمامی محتوای خود را قبل از انتشار در این کشور، برای بررسی به مقامات چینی عرضه کنند.


به گزارش رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، شاید بتوان کشور چین را یکی از سختگیرترین کشورهای جهان در زمینه محتوای رسانه‌ای دانست زیرا در این کشور میزان سانسور دولتی به‌اندازه‌ای بالا است که در بسیاری از کشورها تصور آن نیز غیرممکن است.

در این میان قوانینی جدید توسط دولت چین وضع شده است که بر اساس آن شرکت‌های فعال در چین باید محتوای رسانه‌ای خود را پیش از انتشار به مقامات مربوطه در این کشور عرضه کنند و تنها در صورت تائید مجاز به انتشار آن خواهند بود.

 

این محتوا شامل عکس، فیلم، پست‌های متنی و صوتی می‌شود و این قانون برای تمامی شرکت‌های خارجی لازم‌الاجرا خواهد بود، خواه این شرکت‌ها به‌صورت مستقل عمل کنند و خواه تحت شراکت با شرکت‌های چینی.

پیش‌ از این قوانین سانسور سخت‌گیرانه در این کشور وجود داشت ولی این قوانین با شراکت با شرکت‌های چینی اندکی آسان‌تر می‌شد ولی این قوانین جدید موجب شده است تا عملا فضای رسانه‌ای در این کشور به‌شدت بسته‌تر از پیش شود.

شایان‌ ذکر است که این اقدام چین، تنها فعالیت در این زمینه نبوده است و این کشور نیز مانند روسیه دستور داده است که تمامی مراکز فعال در زمینه این کشور باید دیتاسنتر خود را به داخل خاک چین انتقال بدهند.
 
کد مطلب: 41397
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اگر یوتیوب و گوگل و توییتر و ... از قوانین آمریکا پیروی می کند، هر کس در چین فعالیت می کند هم باید از قوانین چین فعالیت کند
چیز زیاد پیچیده ای نیست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام