۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۲

تجربه روانی مهیب بازی با واقعیت مجازی

ایتنا- به‌تازگی یک فرد که در زمینه ساخت ماد (نسخه تغییر یافته بازی‌های اصلی) مشغول است، نسخه‌ای از بازی سرقت بزرگ اتومبیل 5 را دستخوش تغییر کرده و امکان انجام آن با قابلیت‌های واقعیت مجازی را ممکن ساخته است ولی پس از امتحان کردن این بازی، به‌شدت از انجام این طراحی پشیمان به نظر می‌رسد.
تجربه روانی مهیب بازی با واقعیت مجازی


به‌تازگی یک فرد که در زمینه ساخت ماد (نسخه تغییر یافته بازی‌های اصلی) مشغول است، نسخه‌ای از بازی سرقت بزرگ اتومبیل ۵ را دستخوش تغییر کرده و امکان انجام آن با قابلیت‌های واقعیت مجازی را ممکن ساخته است ولی پس از امتحان کردن این بازی، به‌شدت از انجام این طراحی پشیمان به نظر می‌رسد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، ماد یا Mod، مخفف کلمه modification است که به معنای ایجاد تغییرات در محیط یک بازی اصلی و امکان تجربه‌ای متفاوت از بازی است.

از سوی دیگر واقعیت مجازی به‌شدت در حال تبدیل شدن به یک عنصر مهم در زمینه ساخت بازی‌های کامپیوتری است و همین امر نیز بسیاری را برای بازی‌های آینده هیجان‌زده کرده است.

در این میان یک متخصص ساخت ماد به نام جوزف دلگادو، علاقه‌ای به صبر کردن برای رسیدن به این مرحله را نداشته است و خودش برای ساخت مادهایی با قابلیت واقعیت مجازی اقدام کرده است.

 

دلگادو برای این کار بازی سرقت بزرگ اتومبیل ۵ را انتخاب کرده است که این بازی در نوع خود یکی از بازی‌های بسیار خشن جهان محسوب شده و در بسیاری از کشورها ممنوع الفروش است.

حال دلگادو با استفاده از دستگاه Razer Hydra امکان استفاده از حرکات فیزیکی واقعیت مجازی را به این بازی افزوده است ولی نتیجه به دست آمده با انتظارات او مطابقت نداشته است.

این فرد از انجام این بازی در این وضعیت بسیار عصبی به نظر می‌رسد و ظاهرا تاثیر روانی انجام این بازی خشن در وضعیت واقعیت مجازی موجب شده است تا او تجربه‌ای بسیار بد را گذرانده باشد.

این موضوع موجب شده است تا بسیاری درباره عواقب روانی انجام بازی‌های واقعیت مجازی نگران شوند و همین امر ممکن است تا به بازنگری بر روی محتوای بازی‌های در حال ساخت برای این فناوری منتهی شود.
 
کد مطلب: 41395
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام