کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اندروید N بدون کشوی اپلیکیشن‌ها عرضه خواهد شد

2 اسفند 1394 ساعت 10:25

ایتنا- دو منبع آگاه از حذف کشوی اپلیکیشن‌ها در اندروید N که نسخه بعدی اندروید به حساب می‌آید خبر داده‌اند.




چند ماه دیگر مراسم گوگل I/O سال ۲۰۱۶ برگزار می‌شود و انتظار می‌رود در این مراسم چشم کاربران به جمال نسخه آزمایشی بعدی اندروید روشن شود اما همان‌گونه که ذکر شد از قرار معلوم در حال حاضر در اندروید N خبری از کشوی اپلیکیشن‌ها نخواهد بود.


کشوی اپلیکیشن‌ها جزئی حیاتی در اندروید به حساب می‌آید و از نسخه‌های اولیه اندروید با این سیستم‌عامل محبوب بوده است، در حال حاضر نیز کاملا پیداست که گوگل از این ویژگی نهایت استفاده خود را کرده است.

البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که امکان اسکرول عمودی در کشوی اپلیکیشن‌ها که در اندروید مارشملو شاهد آن بودیم زیاد هم از جانب کاربران با استقبال روبرو نشد. به این ترتیب می‌توان گفت در مجموع گوگل از کشوی اپلیکیشن‌ها آنقدر که باید و شاید راضی نیست و حذف کشوی اپلیکیشن‌ها چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.


با این حساب اگر تمامی این موارد را در نظر داشته باشیم می‌توان به حذف کشوی اپلیکیشن‌ها خوشبینانه‌تر نیز نگاه کرد چرا که فرآیند حذف و پیدا کردن اپلیکیشن‌ها با حذف این کشو و تغییر آن به حالت افقی ساده‌تر به نظر می‌رسد. ذکر این نکته نیز لازم است که این اتفاق ممکن است کاربران اندرویدی تصور کنند سیستم‌عامل گوشی آنها شباهت بیشتری از لحاظ عملکرد به iOS دارد.

پیش از این نیز تولید‌کننده‌های بزرگ گوشی‌ همراه هوشمند نظیر هواوی و شیائومی از صفحه Home به عنوان کشوی اپلیکیشن‌ها استفاده کرده‌اند. ( در رابط کاربری EMUI هواوی شاهد کشوی اپلیکیشن‌ها بودیم اما حدود سه سال پیش این ویژگی از جانب هواوی حذف شد.)

کاربران اندرویدی به خوبی با تم‌ها و لانچرهای اندروید آشنا هستند و اگر واقعا در اندروید N کشوی اپلیکیشن‌ها حذف شود بدون شک لانچرهای مختلفی هستند که این ویژگی را دوباره به اندروید برمی‌گردانند و با این حساب اگر از طرفداران کشوی اپلیکیشن‌ها هستید زیاد جای نگرانی وجود ندارد.

منبع: فارنت


کد مطلب: 41372

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41372/اندروید-n-بدون-کشوی-اپلیکیشن-ها-عرضه-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir