۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹

آخرین آمار سهم بازار گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد حضور مایکروسافت یک شوخی بزرگ است!

ایتنا- گارنر برای اولین بار در تاریخِ خود گزارش‌های جالب توجهی را از فروش گوشی‌های همراه هوشمند منتشر کرده است
آخرین آمار سهم بازار گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد حضور مایکروسافت یک شوخی بزرگ است!


در این آمار عدد و رقم‌های مختلفی دیده می‌شود اما در بین تمام آنها سهم کم مایکروسافت از بازار گوشی‌های همراه بیشتر به چشم می‌خورد.


جالب اینجاست که بر اساس این گزارش‌های منتشر شده فروش آیفون نیز سال به سال در سه ماهه پایان سال رو به کاهش بوده است، اپل توانسته در سه ماهه پایان سال میلادی گذشته ۷۴.۸ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند در حالی که در سال پیش از آن ۷۴.۵ میلیون دستگاه به فروش رسیده است.


در قسمت دیگری از این گزارش نیز سهم اپل از فروش کل گوشی‌های موبایل در سال گذشته ۱۷.۷ درصد بوده است در حالی که در سال پیش از آن اپل ۲۴.۴ درصد از سهم کل فروش گوشی‌های موبایل از آن آیفون بوده است.

در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی سامسونگ توانسته با فروش ۸۳.۴ میلیون دستگاه گوشی همراه گوشی سبقت را از سایر رقبا برباید. بد نیست بدانید این میزان حدود ۱۰ میلیون دستگاه بیشتر از فروش سامسونگ در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ است.

سهم سامسونگ از بازار جهانی گوشی‌های موبایل نیز در سال گذشته ۲۰.۷ درصد بوده درحالی که سال پیش از آن ۱۹.۹ درصد از سهم کل فروش گوشی‌های همراه هوشمند را از آن خود کرده بود.

در همین بازه زمانی هواوی توانست در مقام سوم ظاهر شود و ۸ درصد از بازار گوشی‌های موبایل را از آن خود کند. فروش گوشی‌های هواوی نیز در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال میلادی ۲۰۱۵ از ۲۱ میلیون دستگاه به ۳۲.۱ میلیون دستگاه افزایش داشته است. یکی از دلایل موفقیت هواوی را می‌توان نکسوس 6P دانست.

در آمار منتشر شده از جانب موسسه تحقیقاتی گارتنر، پس از هواوی شاهد بودیم که لنوو و شیائومی مقام‌های چهارم و پنجم را از آن خود کرده‌اند. هر دو شرکت لنوو و شیائومی در سال میلادی گذشته نسبت به سال میلادی ۲۰۱۴ کاهش فروش داشته‌اند.

سامسونگ در سال میلادی گذشته از لحاظ فروش گل کاشته است، بد نیست بدانید فروش کل سال این شرکت بالغ بر ۳۲۰.۲ میلیون دستگاه گوشی همراه هوشمند است. سال پیش از آن که سال ۲۰۱۴ بود سامسونگ توانسته بود ۳۰۷.۶ میلون دستگاه گوشی همراه هوشمند روانه بازار کند و با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که ۹.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی سامسونگ افزایش فروش داشته است.

جالب اینجاست که در کنار افزایش فروش، سامسونگ از لحاظ سهم بازار جهانی رکود داشته و از ۲۴.۷ درصد به ۲۲.۵ درصد پایین آمده است. اپل نیز با فروش ۲۲۵.۹ میلیون دستگاه آیفون توانسته ۱۵.۹ درصد از سهم گوشی‌های فروخته شده در سال ۲۰۱۵ را از آن خود کند.

این میزان نسبت به سال ۲۰۱۴ دقیقا ۱۵.۴ درصد افزایش داشته است. هواوی با ۷.۳ درصد، لنوو و موتورولا با ۵.۱ درصد و شیائومی با ۴.۶ درصد توانسته‌اند بیشترین فروش گوشی‌های همراه هوشمند را در سال ۲۰۱۵ داشته باشند.

از آمار و ارقام فروش گوشی که بگذریم بد نیست نگاهی به سهم سیستم‌عامل‌های گوشی‌های همراه هوشمند داشته باشیم، در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۵ اندروید توانسته ۸۰.۷ درصد از سهم سیستم‌عامل‌ گوشی‌های موبایل را از آن خود کند و iOS با ۱۷.۷ درصد دنباله رو اندروید بوده است.

این آمار ۹۸ درصد گوشی‌های همراه هوشمند را شامل می‌شود و سیستم‌عامل ویندوز موبایل مایکروسافت تنها توانسته ۱.۱ درصد را از آن خود کند. بد نیست بدانید ویندوز موبایل در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز آمار امید بخشی نداشت، این سیستم‌عامل موبایل در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ نیز تنها ۲.۸ درصد از سهم سیستم‌عامل‌ گوشی‌های همراه فروخته شده را از آن خود کرده بود.


عدم موفقیت سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت را می‌توان دیر عرضه کردن ویندوز موبایل ۱۰ یا ضعف بازاریابی برای این سیستم‌عامل دانست. اما دلیل عدم موفقیت ویندوز موبایل ۱۰ هر چه که باشد مهم نیست چرا که با نگاهی به این آمار می‌توان گفت مایکروسافت هیچ امیدی به افزایش سهم خود در بازار گوشی‌های موبایل نمی‌تواند داشته باشد.

البته اوضاع برای بلک‌بری وخیم‌تر هم هست چرا که تنها ۰.۲ درصد از سهم سیستم‌عامل گوشی‌های موبایل را در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی از آن خود کرده است.

با این حساب باید دید مایکروسافت واقعا در آینده چه برنامه‌ای برای افزایش سهم ویندوز موبایل ۱۰ خود در آستین دارد، آیا این سیستم‌عامل به افسانه‌ها خواهد پیوست یا تغییر سیاست‌های این شرکت به حلقه نجات ویندوز موبایل تبدیل خواهد شد و این سیستم‌عامل موبایل قدیمی را از این دریای متلاطم نجات خواهد داد.

منبع: فارنت

کد مطلب: 41370
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام