۰
plusresetminus
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵

1Password سرویس جدید خانوادگی برای به اشتراک گذاری رمزهای عبور میان یک جمع 5 نفره را عرضه کرده است

ایتنا- 1Password سرویس جدید و جالب توجهی را برای به اشتراک گذاری گذرواژه‌ها میان یک جمع ۵ نفره عرضه کرده است.
1Password سرویس جدید خانوادگی برای به اشتراک گذاری رمزهای عبور میان یک جمع 5 نفره را عرضه کرده است


این سرویس جدید با نام 1Password for Families شناخته می‌شود و به اعضای خانواده امکان ذخیره کردن گذرواژه‌های شخصی خود را در حساب مشخص می‌دهد جالب اینجاست که بعضی از این رمزها که حساسیت خاصی ندارند را می‌توان بین سایر افراد خانواده به اشتراک گذاشت.


این روزها وب‌سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی زیادی هستند که برای دسترسی به آنها باید حتما حساب کاربری مشخصی داشت، در این بین بعضی از سرویس‌ها نظیر حساب کاربری بانک‌ها از اهمیت خاصی برخوردارند و تنها صاحب حساب باید رمز آنرا داشته باشد.

اما سرویس‌های زیادی هم هستند که خدمات سرگرمی ارائه می‌دهند و اهمیت کمتری دارند،‌در بین این سرویس‌ها می‌توان به نت‌فلیکس اشاره کرد، اینجاست که سرویس جدید خانواده 1Password به کمک آمده و اجازه می‌دهد گذروا‌ژه‌های غیر حساس را میان کاربران خانواده به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن 1Password در کنار نگه‌داری و به اشتراک گذاشتن گذرواژه‌ها قادر است اطلاعات کارت‌های اعتباری، یادداشت‌های شخصی و اطلاعات معمولی را نیز ذخیره کند.

برای دسترسی به این سرویس مدیریت خانوادگی گذرواژه‌ها باید ۵ دلار در هر ماه به ازای یک خانواده ۵ نفره پرداخت کنید، اگر هم اعضای خانواده شما بیشتر از ۵ نفر هستند غمتان نباشد چرا که تنها ماهی یک دلار به ازای هر فرد اضافی باید پرداخت شود. ناگفته نماند که سرویس تجاری 1Password در حال حاضر به ازای هر نفر ۵ دلار درخواست می‌کند.

سرویس خانوادگی 1Password امکان‌های مدیریتی جالبی را نیز در اختیار والدین قرار می‌دهد. برای نمونه پدر یا مادر قادر هستند دسترسی کودک خود را به حساب کاربری‌اش در صورتی که گذرواژه خود را فراموش کرده باز گردانند.ژ

گذرواژه‌های به اشتراک گذاشته شده را نیز می‌توان به نوعی تنظیم کرد که کودکان نتوانند آنها را ویرایش کنند تا به این ترتیب امکان حذف یا تغییر آنها به صورت اتفاقی از جانب کودکان ممکن نباشد. سینک‌شدن گذرواژه‌ها نیز در داخل خود اپلیکیشن انجام می‌شود و به ابزارهای جانبی نظیر دراپ‌باکس نیازی نیست.

به این ترتیب می‌توان گفت 1Password با هوشمندی تمام یکی دیگر از سرویس‌های خود را نیز تنها برای کاربران عضو ایجاد کرده است. این روزها شاهد هستیم که سرویس و خدمات بیشتری در بستر اینترنت تنها برای کاربرانی که پول پرداخت کرده‌اند و به اصطلاح عضو هستند عرضه می‌شود.

اگر خاطر شما باشد چند سال پیش شرکت معتبر ادوبی نیز بیشتر اپلیکیشن‌های خود را در اختیار کاربران عضو قرار داد، برای دسترسی به تمامی امکانات سایر اپلیکیشن‌های پرطرفدار نظیر Evernote، Pocket، PushBullet و Todoist نیز باید حتما عضو باشید. به هر ترتیب از قدیم گفته‌اند به همان اندازه که پول بدهی آش می‌خوری و طبیعی است که اپلیکیشن‌های برای تمامی امکانات خود از کاربر وجه درخواست کنند.

منبع: فارنت
کد مطلب: 41343
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام