۰
plusresetminus
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵

حاشیه‌نشینی ساعت‌سازی سوئیس با ساعت‌های هوشمند

ایتنا- این‌روزها بسیاری از شرکت‌های معتبر فناوری، به سراغ ساخت ساعت‌های هوشمند می‌روند.
حاشیه‌نشینی ساعت‌سازی سوئیس با ساعت‌های هوشمند


آمار نشان می‌دهد برای اولین‌بار میزان فروش ساعت توسط شرکت‌های مشهور ساعت‌سازی سوئیسی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ از میزان فروش ساعت‌های هوشمند کمتر شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics که این آمار را منتشر کرده علت را آن می‌داند که مردم خرید ساعت‌های باریک‌تر هوشمند را با امکانات بیشتر فناوری ترجیح می‌دهند.

رقابت برای عرضه ساعت‌های هوشمند زمانی جدی شد که شرکت اپل ساعت خود را در سال ۲۰۱۵ روانه بازار کرد. از آن زمان به بعد دیگر شرکت‌ها هم شانس خود را در این عرصه آزمودند.

در حال حاضر اپل و سامسونگ رتبه‌های اول و دوم را در این بازار در اختیار دارند، اما شرکت‌های ساعت‌سازی سوئیسی هنوز با این واقعیت هماهنگ نشده و تصمیمی برای ساخت ساعت‌های هوشمند نگرفته‌اند.

برآوردهای Strategy Analytics نشان می‌دهد که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ حدود ۸.۱ میلیون ساعت هوشمند در سراسر جهان روانه بازار شده، اما شرکت‌های سوئیسی در مجموع ۷.۹ میلیون ساعت عرضه کرده‌اند و از رقبای نوظهور خود عقب افتاده‌اند.

اپل و سامسونگ هم در فصل خرید تعطیلات کریسمس ۸۰ درصد از بازار مذکور را در کنترل خود داشته‌اند.

شرکت‌های جدیدی هم که تصمیم به ساخت ساعت‌های هوشمند می‌گیرند، تنها بر روی ساخت ساعت‌های هوشمند و نه ساعت‌های معمولی و سنتی سرمایه‌گذاری می‌کنند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به Fossil Group اشاره کرد که در نوامبر سال ۲۰۱۵ شرکت Misfit سازنده مچ‌بندهای هوشمند را خریداری کرد و قصد دارد در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰۰ محصول متنوع عرضه کند.
کد مطلب: 41339
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام