کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

facebook-twitter فیس‌بوک و توییتر نیز حمایت خود را از اپل در پرونده سن برناردینیو اعلام کردند

1 اسفند 1394 ساعت 11:29

ایتنا- پس از گوگل، واتس‌اپ، مایکروسافت و حتی جان مک‌آفی حالا نوبت به فیس‌بوک و توییتر رسیده تا حمایت خود را از تیم کوک و اپل برای مقاومت دربرابر دستور دادگاه اعلام کنند.




ماجرای سن برناردینیو و نامه سرگشاده تیم کوک حالا به تیتر شماره یک دنیای فناوری تبدیل شده و ظاهراً کوک در برانگیختن احساسات مدافعان حقوق بشر و سران شرکت‌ها فناوری نیز موفق بوده است. امروز «جک دورسی» مدیرعامل توییتر در توییتی این‌گونه می‌نویسد:
ما با تیم کوک و اپل ایستاده‌ایم و از او برای رهبری متشکریم!

در همین حال فیس‌بوک نیز در بیانیه‌ای منتشر شده در USA Today اعلام کرده که در برابر تصمیم دولت برای کاهش اهمیت محصولات این شرکت ایستادگی خواهد کرد:

ما تروریسم را محکوم کرده و با بازماندگان قربانیان حوادث تروریستی همدردی می‌کنیم. آن‌هایی که قصد تحسین، ترویج و یا برنامه‌ریزی اعمال تروریستی را دارند در سرویس‌های ما جایی ندارند. ما همچنین از کار مهم و ضروری نیروی پلیس و FBI را در تلاش برای برقراری امنیت قدردانی کرده و وقتی دستوری از این مراجع به دست ما برسد آن را اجرا خواهیم کرد.

با این وجود ما به شدت دربرابر اجبار شرکت‌ها به تضعیف امنیت سیستم‌های آن‌ها می‌ایستیم. این درخواست‌ها باعث ایجاد یک نگرانی امنیتی شده و تلاش‌های شرکت‌ها برای ایمن کردن محصولاتشان را از بین خواهد برد.

با حمایت مهم‌ترین چهره‌های فناوری از اپل و تیم کوک باید منتظر ماند و دید در پایان پنج روزی که دادگاه به اپل برای رمزگشایی آیفون متهم سن برناردینیو و همچنین ایجاد backdoor در محصولاتش داده چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: فارنت


کد مطلب: 41331

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41331/facebook-twitter-فیس-بوک-توییتر-نیز-حمایت-خود-اپل-پرونده-سن-برناردینیو-اعلام-کردند

ايتنا
  https://www.itna.ir