۰
plusresetminus
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱

اپل: پلیس بهترین راه دسترسی به داده‌های تروریست‌ها را از بین برد

ایتنا- مقامات قضایی و امنیتی آمریکا ماه‌هاست به روش‌های مختلف به دنبال مجبور کردن اپل به دستکاری تنظیمات امنیتی آیفون هستند.
اپل: پلیس بهترین راه دسترسی به داده‌های تروریست‌ها را از بین برد


به گفته مدیران ارشد اپل، ممکن بود اف.بی.آی بتواند به داده‌های ذخیره شده بر روی گوشی آیفون 5 سی سید فاروق یکی از عاملان واقعه تروریستی در San Bernardino دسترسی پیدا کند، اما خود این فرصت را از دست داد.


به گزارش ایتنا از فارس، به گفته آنها تنها کافی بود یکی از کارکنان اف.بی.آی این گوشی را به یکی از شبکه‌های وای.فای محلی قبلا مورد استفاده متصل می‌کرد تا نسخه پشتیبان جدیدی از داده‌ها از طریق خدمات iCloud اپل تهیه شود.

اما اف.بی.آی خود اجرای این ایده را ناممکن کرد، زیرا کلمه عبور حساب کاربری کلود این تروریست بعد از آنکه گوشیش به دست اف.بی.آی افتاد تغییر کرد. این بدان معناست که آی‌کلود و آیفون همدیگر را شناسایی نکرده‌اند.

مقامات قضایی و امنیتی آمریکا ماه‌هاست به روش‌های مختلف به دنبال مجبور کردن اپل به دستکاری تنظیمات امنیتی آیفون هستند تا بتوانند در صورت لزوم از کاربران این گوشی جاسوسی کنند.

اما اما این درخواست‌ها و حتی حکم دادگاه در این زمینه را رد کرده و می‌گوید این کار به تروریست‌ها و دیگر هکرها هم امکان سواستفاده می‌دهد، زیرا ایجاد اشکال عمدی امنیتی در آیفون از چشم دیگران پنهان نمی‌ماند.

پیش از این تیم‌کوک مدیر‌عامل اپل گفته بود که با اف.بی.آی همکاری خواهد کرد، اما درخواست.های آنها برای ایجاد نقص عمدی امنیتی به معنای نقض حریم شخصی و امنیت کاربران است. وی افزود: ما با تروریست‌ها همدردی نمی‌کنیم.

اما دولت از ما چیزی می‌خواهد که نداریم و خواستار ایجاد چیزی است که خلقش را بسیار خطرناک می‌دانیم.
کد مطلب: 41327
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام