۰
plusresetminus
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
معاون وزیر ارتباطات:

تسهیلات به هیچ‌وجه دست شرکت‌های تازه‌کار داده نمی‌شود

ایتنا- معاون وزیر: مسیر تحول قطب‌های سه‌گانه اقتصاد ایران کشاورزی، صنعت و خدمات است.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت‌های بزرگ صاحب‌فن با حضور تیم متبحر علمی از دانشگاه‌ها می‌توانند شرکت جدیدی با موضوع مشخص فناوری و نوآوری تاسیس کرده و با تضامین از شرکت مادر اقدام به دریافت تسهیلات کنند اما تسهیلات به هیچ وجه دست شرکت‌های تازه کار داده نمی‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، امیرحسین دوایی‌مرکزی امروز - پنج‌شنبه - در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: به دنبال بحث شتاب‌دهنده‌های استانی هستیم به طوریکه برنامه‌های حمایتی وزارت توانمندسازی کسب و کارهای نوپا، کاهش سرمایه‌های زیرساختی اولیه کسب و کار و برنامه‌ریزی برای حمایت از توسعه شتاب‌دهنده‌های غیردولتی در استان‌هاست.

وی که با موضوع نظام نوآوری در بخش ICT در همدان به عنوان سومین استان حضور یافته بود، اظهار کرد: مسیر تحول قطب‌های سه‌گانه اقتصاد ایران کشاورزی، صنعت و خدمات است.

وی با بیان اینکه خدمات بر محور ICT است، تصریح کرد: ورود اتوماسیون به صنعت و کشاورزی باعث کاهش نیروی انسانی و اشتغال و در نتیجه باختن بازی رقابت می‌شود اما تنها با ورود تکنولوژی به بخش ICT است که اشتغال گسترش می‌یابد و فضای اشتغال‌زایی مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۵ شرکت ICT دنیا ۱۰ هزار نفر نیروی طراز بالای صنعتی در حوزه تخصصی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: فضای ICT ظرفیت‌ساز است که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد و در این راستا تجربه مدیریتی، سرمایه هوشمند همراه با تبحر علمی باید تلفیق و به کار گرفته شود.

دوایی‌مرکزی به تاریخچه ژنتیکی دره سیلیکون اشاره کرد و گفت: ۱۵ سال پبش فرمول پارک‌های علم و فناوری در کشور پیاده شد؛ به طوریکه باید ایده‌های نو را تبدیل به شرکت‌های نوپا و در مراکز رشد داخل کرده سپس وارد پارک‌ها می‌کردیم تا رشد یابد و در آینده با تجمیع‌شان شرکت‌های بزرگ ایجاد شود.

وی افزود: این فرمول تا اندازه‌ای که سرمایه گذاشتیم محقق شده به طوریکه در اصفهان و پردیش موفق بودیم، یزد و گیلان در جایگاه بعدی قرار گرفتند و در برخی پارک‌ها نیز موفقیتی حاصل نشد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: باید به دنبال ایده‌های جدید و صاحبات تبحر داخل نهادهای دیگر برویم و به عناصر قابل اتکا و متبحر تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه کم کم بر روی عناصر شتاب‌دهنده تمرین می‌کنیم تا عناصر متبحر را در کشور رشد دهیم، تصریح کرد: زمینه برای حضور سرمایه‌گذار خطرپذیر و شرکت‌های بزرگ در کشور ایجاد شده است؛ به طوریکه هم‌اکنون زمان شکل‌گیری شرکت‌های زایشی است.
کد مطلب: 41304
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام