۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۵

عرضه نخستین هارددیسک ظریف دو ترابایتی برای لپ‌تاپ

ایتنا - این درایو جدید تنها ۹۰ گرم وزن دارد که ۲۵ درصد از نسل قبلی این درایوها سبک‌تر‌ است.
عرضه نخستین هارددیسک ظریف دو ترابایتی برای لپ‌تاپ


شرکت Seagate نخستین هارددیسک دو ترابایتی خود را ویژه لپ‌تاپ‌ها به بازار عرضه کرده است. این درایو، می‌تواند کاربران SSD را وسوسه کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، این هارد دو و نیم اینچی که با هدف بازار لپ‌تاپ‌ها عرضه شده،‌ بنا به ادعای Seagate سبک‌ترین، سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین هارد هفت میلیمیتری موجود در بازار است.
این درایو جدید که مدل آن  ST2000LM007 خوانده می‌شود، تنها ۹۰ گرم وزن دارد که ۲۵ درصد از نسل قبلی این درایوها سبک‌تر‌ است.

Seagate همچنین ادعا کرده که کاهش ضخامت این هارد هفت میلیمیتری، این امکان را در اختیار طراحان قرار می‌دهد که از فضای موجود، بهترین استفاده را برای افزایش دیگر قابلیت‌های سیستم مانند افزایش باتری و یا حافظه بیشتر ببرند.


بنا به اظهار مت راتلج یکی از مدیران شرکت Seagate مهندسان این شرکت از طریق تقویت تراکم در درایوهای دو نیم اینچی توانسته‌اند به این میزان از ظرفیت دست یابند.
همچنین مطابق گفته او: «امروزه خواسته مشتریان لپ‌تاپ، از سویی به پردازش سریع و نیز گنجایش بیشتر هارد، و از سوی دیگر به طراحی خوب با ضخامت کمتر وابسته است. اکنون و با معرفی این نسل جدید هاردهای شرکت ما، سازندگان مختلف لپ‌تاپ دیگر ناگزیر نخواهند بود که با این قواعد بازار و بسختی فعالیت کنند.»

این درایو جدید، با سرعت انتقال اطلاعاتی برابر ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه و گارانتی دو ساله برای کاربران عرضه شده است. این هارد همچنین توانایی رمزگذاری بر روی اطلاعات را نیز داراست.
از سویی، با آنکه بهای انواع SSD معمولا بیش از پانصد پوند است، اما قیمت هاردهای موجود اغلب کمتر از یکصد پوند است و این برای کاربران، وسوسه‌کننده خواهد بود.
 
کد مطلب: 41273
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام