۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱

سامسونگ پردازنده موبایلی میان‌رده اکسینوس 7870 را با لیتوگرافی 14 نانومتری معرفی کرد

ایتنا- سامسونگ به‌تازگی پردازنده جدید خود Exynos 7870 را معرفی کرده است.
سامسونگ پردازنده موبایلی میان‌رده اکسینوس 7870 را با لیتوگرافی 14 نانومتری معرفی کرد


سال گذشته با اشتباهات کوالکام در تولید چیپست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و مشکلات داغ کردن بیش از حد آن سامسونگ توانست به لطف فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری خود پرچم‌دارانش را به اکسینوس ۷۴۲۰ مجهز کرده و در رقابت از کوالکام پیش بیافتد.


گفته می‌شود کوالکام امسال برای ساخت چیپست اسنپ‌دراگوه ۸۲۰ خود از سامسونگ کمک خواسته است. این شرکت کره‌ای به تازگی پردازنده‌ای جدید با نام اکسینوس ۷۸۷۰ معرفی کرده که یک چیپست میان‌رده محسوب می‌شود.

Exynos 7870 یک چیپست ۱۴ نانومتری است که با فناوری FinFET سامسونگ ساخته خواهد شد و دارای هشت هسته Cortex-A53 خواهد بود. طبق شایعات پیشین و تصویر بنچمارک درز کرده Galaxy J7 نسخه ۲۰۱۶ سامسونگ قرار است با این چیپست عرضه شود.

همان‌طور که در نتایج Geekbench مشاهده می‌کنید فرکانس هسته‌ها بر روی ۱.۶۹ گیگاهرتز قرار دارد هرچند که ممکن است فرکانس این پردازنده در دستگاه‌های دیگر کمی متفاوت باشد.


سامسونگ هنوز در رابطه با پردازنده گرافیکی و سایر مشخصات این چیپست اطلاعاتی منتشر نکرده و شاید هفته آینده در نمایشگاه MWC 2016 بیشتر از این چیپست بشنویم. گفته می‌شود اکسینوس ۷۸۷۰ رقیب مستقیمی برای چیپست میان‌رده کوالکام اسنپ‌دراگون ۶۱۵ خواهد بود.

منبع: فارنت
کد مطلب: 41269
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام