کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون سازمان تنظیم مقررات خبر داد

تعیین تکلیف 51 متقاضی مجوز اپراتور مجازی تلفن همراه

6 شرکت وارد مذاکره با 3 اپراتور اصلی شدند

خبرگزاری فارس , 27 بهمن 1394 ساعت 14:25

ایتنا- طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۶ شرکت متقاضی دریافت پروانه اپراتور مجازی موبایل موافقت‌نامه اصولی دریافت کرده‌اند.




معاون رگولاتوری گفت: از ۵۱ متقاضی دریافت مجوز اپراتور مجازی تلفن همراه ۱۱ شرکت احراز شرایط نشدند و تکلیف ۴۰ متقاضی باقیمانده نیز مشخص شد که ۶ شرکت در مرحله اول با درخواست مجوز نوع اول اپراتور مجازی وارد مذاکره با اپراتورهای اصلی تلفن همراه شدند.


به گزارش ایتنا از فارس، طبق اعلام رگولاتوری ۵۱ متقاضی در دریافت پروانه اعلام آمادگی کرده بودند که از این تعداد ۱۱ متقاضی شرایط دریافت پروانه را نداشتند و حذف شدند و از میان ۴۰ متقاضی باقیمانده، ۱۸ شرکت شرایط را دارا بودند که در مرحله نخست برای ۶ شرکت موافقت‌نامه اصولی صادر شده است.

۱۲ متقاضی نیز اگر ضمانت‌نامه ارائه کند موافقت اصولی خواهد گرفت و باقی متقاضیان تا پایان بهمن برای تکمیل مدارک فرصت دارند.

صادق عباسی شاهکوه اظهار داشت: ۶ شرکتی که اکنون برنامه اصولی دریافت کرده‌اند از نوع اول اپراتور مجازی هستند به این معنا که می‌توانند برای خود شبکه‌سازی انجام دهند.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری، اظهار داشت: هم‌اکنون از این ۶ شرکت ضمانت‌نامه دریافت شده و آنها ۶ ماه فرصت دارند که با اپراتورهای تلفن همراه برای همکاری به نتیجه برسند که اگر این موافقت اصولی منجر به صدور پروانه شود متقاضیان باید حق امتیاز پروانه را پرداخت کنند و در غیر این صورت ضمانت‌نامه آنها پس داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اغلب ۱۸ شرکتی که برای دریافت مجوز اپراتور مجازی تلفن همراه احراز صلاحیت شده‌اند خواهان دریافت مجوز نوع اول هستند، گفت: از بین این تعداد تنها ۲ یا ۳ شرکت خواستار دریافت مجوز نوع دوم هستند.

معاون رگولاتوری تصریح کرد: در مجوز نوع اول دارنده پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه مجاز به شبکه‌سازی است و در مجوز نوع دوم دارنده پروانه نمی‌تواند شبکه‌سازی کند و باید از امکانات شبکه اپراتور میزبان بهره ببرد.

عباسی تصریح کرد: مبلغ پایه حق‌الامتیاز پروانه نوع اول اپراتور مجازی تلفن همراه ۵ میلیارد تومان است که با توجه به طرح تجاری ارائه شده و اینکه چه میزان مشترک جذب کنند متفاوت خواهد بود.

معاون رگولاتوری درباره اینکه کدام یک از ۶ شرکت با شریک خارجی وارد شده‌اند، گفت: در مرحله ارائه موافقت اصولی برای آوردن شریک خارجی سخت‌گیری نشده بلکه حتی شرایط به نحوی تعیین شد که شرکت ایرانی بدون شریک خارجی بتواند امتیازهای لازم را کسب کند و برای اخذ موافقت اصولی نیازمند به شریک خارجی نباشد تا در نهایت شرکت‌های ایرانی بتوانند با امتیاز بالاتری با شرکت‌های خارجی برای همکاری وارد مذاکره شوند.

وی تصریح کرد: بنابراین اکنون شرکای خارجی این ۶ شرکت مشخص نیست و تا پایان صدور پروانه این موضوع نهایی می‌شود.

عباسی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال ۹۵ پروانه‌ها صادر و خدمت‌رسانی اپراتورهای مجازی تلفن همراه از نیمه دوم سال ۹۵ آغاز شود.


کد مطلب: 41254

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41254/تعیین-تکلیف-51-متقاضی-مجوز-اپراتور-مجازی-تلفن-همراه

ايتنا
  https://www.itna.ir