کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با قرارداد شرکت ترکیه‌ای با ایران محقق می‌شود

خرید اینترنتی بین‌المللی با کارت‌های شتاب

خبرگزاری ايسنا , 27 بهمن 1394 ساعت 14:01

ایتنا- ییزیکو قرارداد ورود به ایران را پس از لغو تحریم سیستم بانکی سوئیفت امضا کرده است.




با قرارداد شرکت پرداخت ترکیه‌ای- آلمانی ایزیکو با ایران به زودی خرید آنلاین بین‌المللی با کارت‌های عضو شتاب محقق خواهد شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، یک شرکت پرداخت مستقر در استانبول اعلام کرد که قراردادی را به امضا رسانده که راه را برای شرکت‌هایی که به دنبال حضور در اقتصاد ۴۰۰ میلیارد دلاری ایران هستند، هموار می‌کند.

بارباروس اوزبوگوتو، مدیرعامل شرکت آلمانی- ترکیه‌ای ایزیکو گفت: قرارداد این شرکت با شرکت پرداخت الکترونیکی PECCO به مشتریانش این امکان را می‌دهد که با حدود ۲۳۰ میلیون کارت بانکی در ایران که تا همین اواخر به هیچ سیستم مالی در خارج از ایران متصل نبودند، تراکنش انجام دهند.

اوزبوگوتو افزود: ییزیکو قرارداد ورود به ایران را پس از لغو تحریم سیستم بانکی سوئیفت امضا کرده است.

در ایران تمام بانک‌ها به یک سیستم واحد موسوم به شتاب متصل هستند و این به معنای اینست که مشتریان ییزیکو می‌توانند محصولات خود را به دارندگان کارت‌های عضو شتاب بفروشند بدون اینکه لازم باشد این شرکت با تک تک بانک‌ها ارتباط داشته باشد.

وی در مصاحبه به بلومبرگ در استانبول گفت: این قرارداد اولین مورد در نوع خود است.

اوزبوگوتو گفت: مدیران این شرکت تحت پوشش بانک جهانی از زمان سفر به تهران در سال گذشته در حال کار روی توسعه فعالیت‌های خود در ایران بوده‌اند.

این امر یک پایگاه مستحکم را در کشوری که تاکنون رقبای آمریکایی همچون پی‌پل(Paypal) و اسپرینت در آن حضور نداشته‌اند در اختیار این شرکت دوملیتی قرار می‌دهد.

اوزبوگوتو درباره بازار داخلی ییزیکو گفت: ما در حال اجرای نقشی هستیم که پی‌پل در کشورهایی همچون آلمان انجام می‌دهد.

وی افزود: گسترش حضور در ایران منطقی است زیرا دو بازار مهم با نفوذ بالا در این منطقه وجود دارد که ایران و ترکیه هستند. هر دو کشور جمعیت ۸۰ میلیون نفری بسیار جوان دارند و ضریب نفوذ اینترنت در آنها بالا است.

در شرایطی که وبسایت پی‌پل می‌گوید در بیش از ۲۰۰ بازار فعال است، اما ایران در بین این کشورها حضور ندارد. شرکت اسپرینت مستقر در سانفرانسیسکو نیز می‌گوید از تراکنش‌های ریالی ایران پشتیبانی نمی‌کند.

سال کاراتاش، موسس شرکت امنیت موبایلی ساس‌پاس(SAASPASS) می‌گوید، در شرایطی که ییزیکو برای گسترش حضور خود در ایران مشکلی ندارد، رقبای بزرگتر ممکن است برای انجام این کار با مشکلاتی مواجه شوند.

شرکت‌های باسابقه تر برای حضور در بازارهای خارجی ناشناس همچون ایران کند عمل می‌کنند زیرا کسب سود از بازاری که اساسا در مقیاس میشیگان است، تلاش زیادی می‌طلبد.

موسسه رنسانس کاپیتال برآورد کرد، اگرچه اقتصاد ایران در حال حاضر کمتر از ایالت میشیگان ارزش دارد، الحاق آن به اقتصاد جهانی رشدی معادل ۴.۵ تا شش درصد تا سال آینده برایش به همراه خواهد داشت.

مایک هریس رئیس بخش تحقیقات رنسانس می‌گوید، توسعه ایران احتمالا مشابه ترکیه خواهد بود و شرکت‌های ترکیه‌ای برای هدایت کردن این تغییر از همه جلوتر به ایران هجوم خواهند آورد.

ییزیکو سال گذشته ۶.۲ میلیون دلار از ارائه خدمات پرداخت آنلاین در سراسر جهان درآمد داشته است.

از مشتریان این شرکت در ترکیه می‌توان به شرکت خودروسازی ب.ام.و، آلیانس و فروشگاه آنلاین Sahibinden.com اشاره کرد.


کد مطلب: 41250

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41250/خرید-اینترنتی-بین-المللی-کارت-های-شتاب

ايتنا
  https://www.itna.ir