۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰

شارژ تلفن همراه با استفاده از انرژی راه رفتن

ایتنا- محققان دانشگاه ویسکانسین کفش‌هایی را اختراع کرده‌اند که در آن فناوری وجود دارد که با استفاده از انرژی راه رفتن گوشی موبایل افراد را شارژ می‌کند.
شارژ تلفن همراه با استفاده از انرژی راه رفتن


کاربران موبایل همیشه آرزو دارند فناوری به بازار بیاید که نگرانی آنها درباره تمام شدن شارژ تلفن همراه را به نحوی حل کند و این آرزو احتمالا به زودی محقق خواهد شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محققان دانشگاه ویسکانسین فناوری را ارائه کرده‌اند که با استفاده از انرژی کینکت راه رفتن برای تولید برق و شارژ گوشی موبایل استفاده می‌کند.


این فناوری می‌تواند به ازای هر متر مربع پیاده‌روی انرژی معادل ۱۰ وات تولید کند و خالقان این فناوری معتقدند این نیرو می‌تواند به ۱۰ کیلووات افزایش پیدا کند.

این کفش از یک فناوری موسوم به bubbler (حباب‌ساز) استفاده می‌کند.

این فناوری که در آن از هیچ قطعه مکانیکی استفاده نشده متشکل از دو صفحه صاف است که بین آنها یک فاصله کم پر شده با مواد رسانا وجود دارد.

صفحه پایینی با حفره‌های کوچکی پوشیده شده که بوسیله آنها گاز تحت فشار حباب‌هایی را ایجاد می‌کند. این حباب‌ها آنقدر بزرگ می‌شوند که به صفحه بالایی برخورد کرده و پایین می‌آیند.

این بالا و پایین رفتن حباب‌ها باعث حرکت مایع رسانا و تولید برق می‌شود.

این فناوری که در حال حاضر قادر به تولید برق ۱۰ وات است، به راحتی می‌تواند یک گوشی تلفن همراه را که به حدود دو وات برق نیاز دارد، شارژ کند البته در حال حاضر وسیله‌ای برای اتصال گوشی به این کفش وجود ندارد.

شرکت سازنده برای اینکه این فناوری به کفش‌ها راه پیدا کند و آماده اتصال به گوشی‌های موبایل شود باید تبلیغات گسترده‌ای را برایش انجام دهد.
کد مطلب: 41222
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام