۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳

چرا اپل محصولاتش را در چین تولید می‌کند؟

ایتنا- استیو جابز: علت تولید آیفون در چین، علاوه بر ارزان بودن نیرو، تخصص و اطلاعات و کار خوب آنهاست.
چرا اپل محصولاتش را در چین تولید می‌کند؟


آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا شرکت اپل محصولاتش را در چین تولید می‌کند؟ احتمالا بسیاری از شما تصور می‌کنید علت اینکه آیفون در آمریکا تولید نمی‌شود، قیمت پایین نیروی کار و ارزان تمام شدن هزینه تولید در چین است ولی راز اصلی تولید آیفون در چین فراتر از هزینه است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در مورد اینکه چرا اپل محصولاتش را در آمریکا تولید نمی‌کند می‌نویسد: استیو جابز در زمان حیاتش در مورد تولید آیفون در چین مورد سئوال قرار گرفت که چرا اپل پس از سال ۲۰۰۰ محصولاتش را در آمریکا تولید نمی‌کند؟

تا پیش از سال ۲۰۰۰ اپل محصولات خود را در امریکا تولید می‌کرد ولی اکنون عمده گوشی‌های آیفون در چین تولید می‌شوند.

در مهمانی که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، استیو جابز و دیگر مدیران ارشد سیلیکون ولی را برای شام دعوت کرده بود، این سوال از استیو جابز پرسیده شد که چرا اپل محصولات خود را در ایالات متحده تولید و مونتاژ نمی‌کند؟

استیو جابز در پاسخ به این سوال گفت: علت تولید آیفون در چین ، علاوه بر ارزان بودن نیرو، تخصص و اطلاعات و کار خوب آنهاست. همچنین کارخانه‌های چین بسیار پیشرفته و مجهزتر از کارخانه‌های آمریکا هستند.

وی افزود: ما نیاز به ۸۷۰۰ مهندس صنعتی برای کنترل ۲۰۰,۰۰۰ کارگر خط تولید داریم. برای یافتن ۸۷۰۰ مهندس کاردان و ماهر در آمریکا حدودا باید ۹ ماه زمان صرف کنیم. ولی برای یافتن این تعداد نیروی متخصص در چین تنها دو هفته زمان نیاز است.

در کنار این مزایا، سرعت خطوط تولید و نیروها در چین فوق‌العاده زیاد است و همچنین نیروها با تخصص‌هایی که ما به آنها نیاز داریم در آمریکا زیاد نیستند.

به طور کلی دلیل اصلی تولید محصولات در چین، نیروی ارزان نیست بلکه وجود کارخانه‌های بسیار پیشرفته تر، تعداد زیاد نیروی متخصص در چین و سرعت عمل بالای نیروها است که ما را به تولید محصولاتمان در چین پایبند می‌کند.

اینها دلایلی هستند که اپل چین را برای تولید محصولاتش بر می‌گزیند. با این تفاسیر نباید تصور کرد، هر محصولی که ساخت چین است کیفیت پایینی دارد.

شاید بارها در پشت محصولات اپل جمله Designed by Apple in California, assembled in China را مشاهده کرده‌اید و با خود گفته اید چرا اپل محصولات خود را در آمریکا تولید نمی‌کند.

شروع این مسئله به زمانی بر می‌گردد که که آیفونهای 2G اولیه به راحتی خراش برمی‌داشت و استیو جابز از این بابت نگران بود، چرا که در این آیفون‌ها به جای شیشه از پلاستیک استفاده می‌شد و به طور حتم مردم در جیب خود اشیای فلزی مانند کلید حمل می‌کنند که در نهایت باعث خراشیدگی صفحه نمایش آیفون می‌شد.

سر انجام اپل که خواستار تعداد زیادی صفحه نمایش برای آیفون 2G بود، ساخت صفحه نمایش‌ها را به چین واگذار کرد تا عرضه آنها عقب نیفتد.

بعد از این سفارش بلافاصله هشت هزار کارگر مشغول به کار شدند و طی ۹۶ ساعت توانستند ۱۰ هزار صفحه نمایش از جنس شیشه برای آیفون تولید کنند.

مدیران اپل که از این سرعت و انعطاف‌پذیری کارگران چینی متحیر شده بودند تصمیمات جدیدی راجع به تولید محصولات خود گرفتند. اکنون شرکت فاکسکان و پگاترون دو کارخانه مهم در چین است که محصولات اپل را مونتاژ می‌کنند.
کد مطلب: 41205
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام