۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰

مخترع اندروید یک دوربین داشبورد رایگان در ازای اطلاعات رانندگی‌تان به شما هدیه می دهد

ایتنا- اندی رابین در حال تدارک آغاز به کار پروژه جدیدی است که در قالب آن دوربین‌های داشبوردی رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
مخترع اندروید یک دوربین داشبورد رایگان در ازای اطلاعات رانندگی‌تان به شما هدیه می دهد


این پروژه کاملا رایگان هم نبوده و در ازای دریافت این دوربین، رابین و تیم تحقیقاتی او از اطلاعات بدست آمده از دوربین درون خودروی شما استفاده خواهند کرد.


دوربین‌های داشبوردی در حال حاضر در کشورهایی مانند روسیه از محبوبیت بالایی برخوردارند و رانندگان با نصب آن‌ها روی داشبورد به ثبت وقایعی نظیر تصادف‌ها و برخوردهای احتمالی می‌پردازند تا با مستندات و مدارک بتوانند در صورت بروز حادثه، از حق خود دفاع کنند.

با این تفاسیر، رابین هیچ علاقه‌ای به تماشای صحنه تصادفات نداشته و راهکار مورد نظر او، بدست آوردن اطلاعاتی مانند وضعیت لحظه‌ای ترافیک جاده‌ها است. بر اساس گزارش وب‌سایت The Verge، رویای پیاده‌سازی این ساختار، ایجاد نقشه بصری از وضعیت لحظه‌ای جاده‌ها است.

از سوی دیگر دوربین‌های داشبوردی می‌توانند سرویسی مشابه استریت ویوو با به‌روزرسانی‌های سریع‌تر و اطلاعات دقیق‌تر را به‌منظور بهره‌برداری از آن در سرویس‌های مسیریابی فراهم کنند. مانع موجود بر سر راه توسعه این سیستم، نگرانی‌های مرتبط با حریم خصوصی افراد است که رابین و تیم تحقیقاتی او هنوز راهکاری برای آن ارائه نکرده‌اند.

منبع: فارنت
کد مطلب: 41102
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام