کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر ثبت دامنه‌های اینترنتی:

امکان ثبت دامنه اینترنتی به زبان فارسی تا پایان سال فراهم می‌شود

خبرگزاری مهر , 20 بهمن 1394 ساعت 10:13

ایتنا- با اجرای این طرح کاربران می‌توانند نشانی و پسوند اینترنتی را به زبان فاسی وارد کنند.




مدیر ثبت دامنه‌های اینترنتی از فراهم شدن امکان ثبت دامنه اینترنتی به زبان فارسی تا پایان امسال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح کاربران می‌توانند نشانی و پسوند اینترنتی را به زبان فاسی وارد کنند.


به گزارش ایتنا از مهر، علیرضا صالح در مورد آخرین وضعیت ثبت پسوندهای اینترنتی با خط و زبان فارسی اظهار داشت: از لحاظ فنی این امکان فراهم شده است و اجرای این طرح، آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح ثبت دامنه‌های اینترنتی به زبان فارسی، کاربران می‌توانند نشانی و پسوند اینترنتی خود را به زبان فارسی وارد کرده و ثبت کنند ادامه داد: اجرای این طرح نیازمند آمادگی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف درگیر طرح از جمله سازمان فناوری اطلاعات ایران است که در صورت هماهنگی همه سازمان‌ها، اجرایی و عملیاتی می‌شود.

مدیر ثبت دامنه‌های اینترنتی در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا قبل از پایان سال جاری، این طرح عملیاتی و انجام شود گفت: براساس قوانین حقوقی، تمامی سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های حقوقی از زمانی که این طرح آغاز به کار کرد، ۳ ماه زمان خواهند داشت نسبت به ثبت دامنه سازمان مورد نظر خود اقدام کنند و پس از این زمان، خرید و فروش دامنه اینترنتی فارسی برای تمامی کاربران امکان‌پذیر خواهد بود.

وی گفت: این زمان برای اشخاص حقوقی که حق ثبتی دارند درنظر گرفته شده است و این اشخاص می‌توانند بدون درنظر گرفتن دامنه‌های اینترنتی که تاکنون داشته‌اند نسبت به ثبت دامنه به نام شرکت و سازمان خود به صورت فارسی اقدام کنند.

با اجرای این پروژه و امکان‌پذیر شدن ثبت دامنه‌های اینترنتی به صورت فارسی، امکان استفاده از خط فارسی در کاربری نام و دامنه اینترنتی ممکن می‌شود.


کد مطلب: 41046

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41046/امکان-ثبت-دامنه-اینترنتی-زبان-فارسی-پایان-سال-فراهم-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir