۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴

تحقق رویای هوش مصنوعی بر روی تلفن همراه

ایتنا- متخصصان سازمان MIT موفق شده‌اند تا نوع خاصی از تراشه‌های کامپیوتری را طراحی کنند که توان لازم برای اجرای ساختارهای هوش مصنوعی بر روی تلفن‌های همراه هوشمند را دارد.
تحقق رویای هوش مصنوعی بر روی تلفن همراه


متخصصان سازمان MIT موفق شده‌اند تا نوع خاصی از تراشه‌های کامپیوتری را طراحی کنند که توان لازم برای اجرای ساختارهای هوش مصنوعی بر روی تلفن‌های همراه هوشمند را دارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، یکی از دلایل اصلی عدم ارائه هوش‌های مصنوعی برای تلفن‌های همراه یا دستگاه‌های کوچک مسئله تامین برق آنها است.

این هوش‌های مصنوعی برای عملکرد مفید به گرافیک‌های چندهسته‌ای و حجم بالایی از انرژی نیازمند هستند که تامین این شرایط تاکنون برای تلفن‌های همراه طراحی شده یا سایر دستگاه‌های همراه نظیر ساعت‌های هوشمند یا مچ‌بندها ممکن نبوده است. با این‌ حال محققان MIT توانسته‌اند تا حدی این مشکل را برطرف کنند.

این محققان در پی تحقیقات خود موفق به ایجاد چیپ کامپیوتری جدیدی شده‌اند که ارائه این هوش‌های مصنوعی را برای دستگاه‌های همراه ممکن می‌سازد.


مصرف انرژی این تراشه با وجود به همراه داشتن ۱۶۸ هسته ۱۰ برابر کمتر از پردازنده‌های گرافیکی موجود در تلفن‌های هوشمند کنونی شماست. به‌ این‌ ترتیب کاربران بدون نگرانی از مصرف بیش‌ازحد باتری می‌توانند یکی از این چیپ‌ها را بر روی تلفن همراه خود داشته باشند.

اصلی‌ترین ترفند به‌کاررفته در این تراشه این است که از مبادله داده‌ها در زمان‌های غیرضروری جلوگیری می‌کند.
هرکدام از این هسته‌ها به‌صورت یک نورون کار می‌کنند حافظه مخصوص به خود را داشته و به فشرده‌سازی اطلاعات می‌پردازد. هسته‌های مجاور نیز به‌راحتی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند پس دیگر نیازی به برقراری ارتباط با منبع اصلی حافظه نیست.
 
کد مطلب: 41033
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام