۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷

گوگل نسخه بتا Android Studio 2.0 را با برخی ابزار جدید برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد

ابتنا- این برنامه شامل تمامی مواردی است که یک توسعه‌دهنده برای ساخت یک برنامه نیاز دارد.
گوگل نسخه بتا Android Studio 2.0 را با برخی ابزار جدید برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد


بدون شک توسعه هر پلتفرم مستلزم فراهم بودن زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه‌دهندگان ثالث است، از این رو گوگل در سال ۲۰۱۳ محیط برنامه‌نویسی Android Studio را برای پلتفرم اندروید منتشر کرد.


این برنامه شامل تمامی مواردی است که یک توسعه‌دهنده برای ساخت یک برنامه نیاز دارد. این موارد شامل یک ویرایشگر کد، ابزارهای تحلیل کد، شبیه‌سازهایی برای تمامی پلتفرم‌های اندروید گوگل و دیگر موارد این‌چنینی است.

در جدیدترین به‌روزرسانی این رابط برنامه‌نویسی تعداد زیادی از ابزارهای طراحی جدید به آن اضافه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ADB اشاره کرد. همچنین یک ویرایشگر پوسته جدید تعبیه شده که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد پوسته اپلیکیشن‌های خود را مدیریت کنند.

اگرچه تاکنون تاریخ دقیقی از سوی مانتین ویوها به منظور عرضه نسخه نهایی Android Studio 2.0 اعلام نگردیده، با این حال افرادی که برای دریافت زودهنگام آن عجله دارند، می‌توانند از این صفحه کمک گیرند.

در این نسخه از Android Studio، توسعه‌دهندگان به یک شبیه‌ساز ارتقا یافته، سیستم ایجاد تغییرات لحظه‌ای در کدهای برنامه، یک پیش فیلتر GPU و Android Debug Bridge که یک ابزار خط فرمان برای ارتباط و کنترل emulator و یا دستگاه اندرویدی متصل به سیستم می‌باشد و دستورات و فرمان‌های مفید و کاربردی مختلفی مانند نصب برنامه بر روی emulator، دسترسی به فایل‌های موجود بر روی emulator و … را در اختیار توسعه دهنده قرار می‌دهد، دسترسی خواهند داشت.

Instant Run برای اولین بار اواخر سال گذشته به اندروید استودیو اضافه گردید که با بهره‌گیری از آن قادر خواهید بود با سرعت بیشتری تغییرات وارد شده در کد یا شبیه‌ساز را مشاهده کنید. علاوه بر این پیش فیلتر GPU به سازندگان بازی‌ها و اپلیکیشن‌های کاملاً گرافیکی کمک می‌کند تا هر صفحه‌نمایش ترسیم شده را در همان لحظه ببینند.

قسمت شبیه‌ساز نیز اکنون به یک نوار ابزار جدید مجهز شده است که پشتیبانی از صفحات multi-touch را برای برنامه در حال توسعه به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال توسعه‌دهندگان می‌توانند با نگاه داشتن کلید Alt و اسکرول کردن موس، عملیات زوم یا pinch را در مرحله تست انجام دهند.

از آنجا که این نسخه همچنان پسوند بتا را یدک می‌کشد، بدهی است که برخی کاربران در هنگام کار با آن با مشکلاتی نیز مواجه شوند؛ از این اگر فعلاً عجله‌ای در کاری نیست بهتر است تا انتشار نسخه پایدار آن صبر پیشه کنید.

منبع: فارنت
کد مطلب: 40957
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام