کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خودروهای خودران گوگل به لندن می‌روند

خبرگزاری فارس , 18 بهمن 1394 ساعت 10:11

ایتنا- مدیران عرصه حمل و نقل در لندن در حال مذاکره با گوگل برای فعالیت آزمایشی اتومبیل‌های خودران این شرکت در پایتخت انگلیس هستند.




ایزابل دبرینگ معاون بخش حمل و نقل شهردار لندن اظهار داشته که مقامات شهرداری اخیرا با مسئولان گوگل دیدار کرده‌اند تا آن را به اجرای طرح‌های آزمایشی خود در لندن تشویق کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، اتومبیل‌های هوشمند و بدون نیاز به راننده گوگل تا به حال تنها در داخل خاک آمریکا آزمایش شده‌اند و در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات فعلی، لندن به اولین شهر دنیا در خارج از خاک امریکا مبدل می‌شود که اتومبیل‌های خودران گوگل در آن رفت و آمد کرده‌اند.

دبرینگ در این مورد افزوده است: این خودروها در شهرهای بزرگ به کار گرفته خواهند شد. پس چرا ما شروع کننده این روند نباشیم.

گوگل قبلا گفته بود که بر روی آمریکا متمرکز شده، اما آنها فکر کردن به دیگر شهرها را هم آغاز کرده‌اند و ما فعالانه در حال مذاکره با آنها هستیم.

کارشناسان معتقدند خودروهای بدون نیاز به راننده انقلابی در حمل و نقل به وجود خواهند آورد. اما مهم‌ترین نگرانی در مورد آنها میزان امنیت خودروهای مذکور است.

گوگل خودروهای بدون نیاز به راننده خود را به حسگرها و نرم‌افزارهای متنوعی مجهز کرده تا اعتماد و امنیت را برای سرنشینان آنها به ارمغان آورد.

این خودروها نسبت به خودروهای دیگر گردتر بوده و انحنای بیشتری دارند تا اشعه‌های لیزر، رادارها و دوربین‌های نصب شده در آنها بتوانند اشیای موجود در محیط اطراف را به راحتی کشف و شناسایی کنند.

خودروهای یاد شده همچنین مجهز به باتری‌های الکتریکی هستند و محیط درون آنها برای نشستن و ماشین سواری طراحی شده و نه رانندگی.

تلاش گوگل برای عرضه خودروهای بدون نیاز به راننده از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و انتظار می‌رود ظرف دو سال آینده استفاده عمومی از این محصولات آغاز شود.


کد مطلب: 40955

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40955/خودروهای-خودران-گوگل-لندن-می-روند

ايتنا
  https://www.itna.ir