۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
شرکت مخابرات ایران اعلام کرد

کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت تجهیزات مخابراتی در پساتحریم

ورود سریع‌ فناوری‌های جدید
ایتنا- اکنون با برداشته شدن تحریم‌ها، واسطه‌ها از بین رفته است و خرید به طور مستقیم و با هزینه کمتر انجام می‌شود.
کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت تجهیزات مخابراتی در پساتحریم


شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: مهم‌ترین اثر پساتحریم در بخش مخابرات کاهش ۲۰ تا ۳۰درصدی قیمت تجهیزات است و پول تولیدکننده نیز به صورت مستقیم واریز می‌شود و کارها سرعت می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از فارس، داوود زارعیان کاهش هزینه واردات تجهیزات مخابراتی را از آثار مثبت اجرای برجام برشمرد و گفت: پیش از این خرید تجهیزات توسط واسطه‌ها صورت می‌گرفت که همین امر افزایش قیمت‌ها را به دنبال داشت اما اکنون با برداشته شدن تحریم‌ها، واسطه‌ها از بین رفته است و خرید به طور مستقیم و با هزینه کمتر انجام می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل شرکت مخابرات ایران مهمترین اثر پساتحریم در بخش مخابرات را کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت تجهیزات عنوان کرد و افزود: پول تولیدکننده نیز به صورت مستقیم واریز می‌شود و کارها سرعت می‌گیرد.

به گفته وی، واریز غیرمستقیم پول تجهیزات خریداری شده از سوی واسطه‌ها به حساب تولیدکنندگان اصلی، عاملی برای گران‌تر شدن تجهیزات بود که با اجرای برجام رفع می‌شود.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران افزایش سرعت ورود تجهیزات مخابراتی با حذف واسطه‌ها را از دیگر مزیت‌های اجرای برجام برای کشور برشمرد و گفت: اکنون زمان زیادی برای رسیدن تجهیزات خریداری شده و استفاده از آنها صرف نمی‌شود و پروژه‌ها با سرعت زیادی اجرا می‌شود.

وی یکی از پیامدهای تسریع در واردات را استفاده از تازه‌ترین فناوری‌ها دانست و گفت: فناوری ارتباطی و مخابراتی با سرعت باورنکردنی درحال تغییر است.

در گذشته طولانی بودن زمان واردات، ما را از فناوری‌های نوین محروم می‌کرد که اکنون این مشکل برطرف شده است.
کد مطلب: 40932
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
چه فایده ای برای من کاربر داره
فقط سود خودشون بیشتر میشه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام