۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۲

محبوب‌ترین صفحه‌های فیس‌بوکی سال 2015 را بشناسید

ایتنا- فیس‌بوک آمار جالبی از علاقه‌مندی‌های کاربرانش و تعداد صفحه‌های پرمخاطب منتشر کرد.
محبوب‌ترین صفحه‌های فیس‌بوکی سال 2015 را بشناسید


هفته گذشته فیس‌بوک حجم عظیمی از اطلاعات درباره علاقه‌مندی‌های کاربرانش را به صورت عمومی منتشر کرد که در آن برای نخستین بار نه تنها کاربران را بر اساس هزاران دسته‌بندی تقسیم کرده بود، بلکه تعداد افراد علاقه‌مند به موضوعات مختلف در آن نیز وجود داشت.


به گزارش ایتنا از تابناک، بسیاری از این دسته‌بندی‌ها بر اساس موضوعات کلی همچون سبک زندگی و فرهنگ، افراد، اخبار و سرگرمی شکل گرفته‌اند که تعداد علاقه‌مندان آنها به ده‌ها و صدها میلیون و در مورد خود فیس‌بوک به ۱.۴۶۶.۳۶۵.۹۹۰ نفر می‌رسد.

ممکن است خود شما نیز برخی از این صفحات را لایک کرده و برخی دیگر را به عنوان صفحاتی که فیسبوک پیشنهاد می‌دهد دیده باشید، اما مطمئنا بسیاری از این آمار و ارقام جالب خواهند بود.

برای مثال پافی آمی‌یومی، خواننده پاپ ژاپنی با ۱۳۹.۲۱۸.۳۴۰ لایک بالاتر از بیانسه و مینیون‌ها با بیش از ۷۵ میلیون لایک بسیار جلوتر از سریال محبوب بازی تاج و تخت‌ها با ۳۴.۵ میلیون لایک قرار دارند.

در سوی دیگر نیز صفحاتی همچون پاور مکینتاش ۷۱۰۰، آمازون MP3s، و Applebee در امان، پایخت اردن کمتر از ۳۰ مخاطب دارند.

این تقسیم‌بندی‌ها محدود به شخصیت‌ها و علایق معمول نیستند و بسیاری از موارد انتزاعی‌تر همچون گناه، گریه کردن، نفرت، عشق و شادی را نیز در بر‌می‌گیرند؛ اما این دسته‌بند‌ها و انبوه اطلاعات از کجا می‌آیند؟

یکی از سخنگویان فیس بوک توضیح می‌دهد که فرمول‌بندی این علاقه‌مندی‌ها بر اساس الگوریتمی برگرفته از صفحات گراف باز (open graph pages) فیس بوک (مقالات، موسیقی، و ویدئوهای به اشتراک‌گذاشته شده)، تگ‌های تبلیغات فیسبوک، و مجموعه اطلاعات دیگر به دست می‌آیند.

در ادامه برای آشنایی با برخی از این اطلاعات جالب، ده صفحه با بیشترین علاقه‌مند در موضوعات شخصیت‌ها، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا، احساسات مثبت و منفی، گجت‌ها، و نمونه‌ای از موارد عجیب و غریب با کمتر از ۳۰ دنبال‌کننده آورده شده است.

البته چنان چه مایل باشید به متن کامل اطلاعات ارائه شده توسط فیسبوک دسترسی داشته باشید، می‌توانید این فایل ۱۸.۲ مگابایتی را دانلود کنید.












باید توجه کرد، این فهرست‌های جالب به ما می‌گویند که فیس بوک چقدر درباره «ما» می‌داند و نه تنها تبلیغات، بلکه با محتواهای دیگر ما را هدف قرار می‌دهد.

همچنین باید توجه داشت، این دسته‌بندی‌ها به هیچ وجه عالی نیستند و فیس‌بوک اطلاعات پیچیده‌تر و بسیار گسترده‌تر از آنچه تصور کنیم، درباره ما دارد و تجزیه و تحلیل می‌کند.

منبع: تابناک
کد مطلب: 40926
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام