۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
واعظی در جمع خبرنگاران:

همه روستاهای استان اصفهان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند

ایتنا- واعظی: بسیاری از مسائل کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت حل شد.
همه روستاهای استان اصفهان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در اصفهان ۸۷۹ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد، گفت: امروز ۳۸۳ روستا دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند و بقیه روستاها از سوم شعبان تا نیمه شعبان سال آینده به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی صبح امروز (شنبه) پس از افتتاح پروژه اینترنت پرسرعت روستایی استان اصفهان در روستای هفتشویه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از پیروزی دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل امروز مقدمات خوبی فراهم شده تا تحریم‌ها برداشته شود و روابط کشور در منطقه و جهان به سرعت رو به گسترش باشد که امیدواریم در ادامه با همتی که این دولت دارد بتوانیم مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم سال ۹۵ سال شکوفایی و رونق اقتصادی باشد، افزود: بسیاری از مسائل کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت حل شد همانگونه که مسائل هسته‌ای حل شد و امیدوارم بتوانیم مسائل داخل کشور را نیز رفع کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انتخابات هفت اسفند ماه، تصریح کرد: امیدوارم با حضور پرشکوه مردم در انتخابات با فضایی خوب به استقبال سال جدید برویم.

از سیاست‌های دولت تدبیر و امید این است که شکاف اقتصادی بین مناطق مختلف داخل کشور را کم کند تا مردمی که در روستاها زندگی می‌کنند از امکاناتی برخوردار شوند که مردم در شهر از آن استفاده می‌کنند.

واعظی با بیان اینکه این امر از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید است، گفت: اقدامات جدی شروع شده است و اگر شش روستای دیگر به دو تلفن خانگی و چهار سیم‌کارت متصل شوند، می‌توان اذعان کرد که تمام روستاهای استان اصفهان به ارتباطات تلفنی متصل می‌شوند که خوشبختانه استان اصفهان در این مسأله از پیشتازها است.

وی با بیان اینکه عده‌ای مخالف وجود اینترنت پرسرعت در روستاها بودند، اضافه کرد: اعتقاد دولت تدبیر و امید این است که اگر خواهان دولت الکترونیک و در فکر برگزاری کنکور از فضای مجازی هستیم نمی‌توانیم اینترنت را تنها در شهرها داشته باشیم، بلکه در روستاها نیز این امکان باید فراهم باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تا امروز ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه برای روستاها در دو سال و نیم اخیر کنار گذاشته‌ایم که ۶۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

واعظی با بیان اینکه در اصفهان ۸۷۹ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد، گفت: ۳۸۳ روستا همزمان با افتتاح این پروژه دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند و بقیه روستاها از سوم شعبان تا نیمه شعبان سال آینده به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.

وی با بیان اینکه تا پایان این دولت همه روستاهای استان اصفهان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود، افزود: هدف انجام یک کار فانتزی نیست، بلکه هدف‌گذاری این است که همراه با اینترنت، خدمات هم وارد روستاها شود تا بتوان آموزش به کشاورزان، دانش آموزان و ... را به صورت پیشرفته‌تر داشته باشیم و اگر پزشک متخصصی در روستایی وجود ندارد، بیمار بتواند با اینترنت با پزشک ارتباط برقرار کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: هر زمانی که به اصفهان سفر می‌کنم پروژه‌ها یکی پس از دیگری در حال اجرا است و امیدوارم با گشایش در عرصه بین‌الملل و با نگاهی که جهانیان به ایران و اصفهان دارند، بتوان شاهد توسعه این استان بود.
کد مطلب: 40908
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام