کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشکل امنیتی خطرناک گوشی‌های هواوی و لنوو

14 بهمن 1394 ساعت 11:32

ایتنا- لیستی از برخی گوشی‌های آسیب‌پذیر را در این مقاله ببینید!




این حفره امنیتی به مهاجم اجازه می‌دهد تا دسترسی روت را در اختیار گرفته و به راحتی به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کرده، ارتباطات را کنترل کرده و بر روی کاربر جاسوسی کنند. مدیاتک رسماً تأیید کرده که این مشکل با پردازنده‌های این شرکت و اندروید ۴.۴ کیت‌کت وجود دارد.


این باگ در واقع چندین خط کد برای عیب‌یابی یا همان دیباگینگ اندروید است و قرار بوده تا پیش از تولید گوشی‌ها حذف شود اما ظاهراً این اتفاق نیافتاده و گوشی‌های برخی تولیدکنندگان چینی مانند هواوی، لنوو و سایر تولیدکنندگان که از چیپست‌های مدیاتک و اندروید ۴.۴ استفاده می‌کنند را در معرض خطر قرار داده است. مدیاتک می‌گوید این وظیفه تولیدکنندگان است تا پیش از عرضه محصولاتشان در بازار قابلیت‌های عیب‌یابی را غیرفعال کنند.

مدیاتک می‌گوید از این مشکل آگاه است اما هنوز راه حلی ارائه نکرده است. برخی از گوشی‌هایی که احتمالاً از این عیب رنج می‌برند عبارت است از هواوی Honor 3C، Ascend G70، لنوو S930 و برخی گوشی‌های برندهای کمتر مطرح چینی مانند Elephone، Jiayu و Doogee. به این ترتیب اگر گوشی شما از چیپست مدیاتک و اندروید ۴.۴ برخوردار است توصیه می‌کنیم فعلاً در نصب اپلیکیشن‌های مشکوک احتیاط کنید.

منبع: فارنت


کد مطلب: 40877

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40877/مشکل-امنیتی-خطرناک-گوشی-های-هواوی-لنوو

ايتنا
  https://www.itna.ir