۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۱
معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

کسب و کارهای نوپای فناوری اطلاعات شناسایی می‌شوند

ایتنا- جهانگرد: مرحله نوپایی تا تجاری‌سازی به یکدیگر متصل می‌شوند.
کسب و کارهای نوپای فناوری اطلاعات شناسایی می‌شوند


معاون وزیر ارتباطات از نیازسنجی و شناسایی کسب و کارهای نوپای فناوری اطلاعات در راستای برآورد وضعیت فعالان زنجیره ICT کشور خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، نصرالله جهانگرد با بیان اینکه تا کنون برآورد دقیقی از کسب و کارهای نوپای فناوری اطلاعات وجود نداشته است، اظهار داشت: با راه‌اندازی مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها قصد داریم برآورد دقیقی از وضعیت فعالان زنجیره ارزش فناوری اطلاعات و ارتباطات از طراحان ایده تا سرمایه‌گذاران این بخش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نیازمند دستیابی به آمار متمرکزی در حوزه کسب و کارهای مرتبط با بخش ICT هستیم، ادامه داد: با آغاز به کار مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کارهای نوپای فاوا تمامی بازیگران این عرصه به صورت متمرکز در این مرکز جمع شده و می‌توان آمار مشخصی از وضعیت و نحوه تعامل آنها به دست آورد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا به عنوان ایجادکننده یک شبکه میان تمامی ظرفیت‌های موجود در حوزه ICT فعالیت خواهد کرد، گفت: این مرکز به نوعی مشاوره، راهنما و حلقه واسط برای فعالان عرصه فناوری اطلاعات خواهد بود که می‌تواند ظرفیت‌های مختلف را از مرحله نوپایی تا تجاری‌سازی محصول به یکدیگر متصل کند.

وی با بیان اینکه این مرکز به نوعی باشگاه مجازی همه فعالان کسب و کارهای فاوا خواهد بود، ادامه داد: مرکز توانمندسازی، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز شتاب‌دهنده استارتاپ‌ها را به صاحبان ایده متصل می‌کند تا با شناساندن ظرفیت‌های موجود و تامین منابع از سوی سرمایه‌گذار، ایده به محصول تبدیل شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تامین کمبودهای حقوقی و مقرراتی و بازکردن گره فعالیت‌های بخش خصوصی از جمله اهداف مدنظر برای کسب و کارهایی خواهد بود که توانایی خود را به این مرکز اعلام کنند.
کد مطلب: 40858
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام