۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶

ادعای جدید اسنودن درباره هک شدن پهپادهای خاورمیانه توسط سازمان جاسوسی انگلیس

ایتنا- سازمان جاسوسی انگلیس توانسته دوربین ویدئویی پهپادهای ساخت ایران، رژیم صهیونیستی و سایر کشورهای خاورمیانه را هک کند.
ادعای جدید اسنودن درباره هک شدن پهپادهای خاورمیانه توسط سازمان جاسوسی انگلیس


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، طبق سند جدید {لینک} سازمان GCHQ با دستیاری NSA آمریکا، توانسته سیگنال‌های ویدئویی ارسالی توسط پهپادهای ساخت خاورمیانه را هک کرده و یک نسخه از آن را هنگام نقل‌وانتقال دیتا کپی کند.

این سازمان ادعا کرده که حتی هنگام شلیک موشک از یکی از پهپادها (متعلق به رژیم صهیونیستی) نیز دیتا را از آن خودکرده است. (بر اساس عکس منتشرشده)


عملیات موسوم به Anarchist توسط GCHQ و NSA با استفاده از نرم‌افزار اوپن سورس Image Magick انجام‌شده و برای شکستن سیگنال‌های ماهواره‌ای نیز از ابزار موسوم به antisky ساخت دکتر مارکوس کوهن، استاد دانشگاه کمبریج، بهره بگیرد.

تجهیزات جاسوسی در پایگاه نظامی سلطنتی انگلیس مستقر در بلندی‌های ترودوس قبرس نصب‌شده و نزدیک کوه اولیمپوس امواج ماهواره و رادیویی در شرق مدیترانه رصد شده است.

بنابراین تمام پهپادهای به پرواز درآمده در منطقه فلسطین اشغالی، سوریه، لبنان، ترکیه، مصر و شمال افریقا کاملاً رصد شده است.

بر این اساس پهپاد صهیونیستی IAI Heron که رنج ۳۵۰ کیلومتری را تا ۴۰ ساعت جواب می‌دهد، همچنین پهپاد ابابیل ۳ که در سوریه و لبنان فعالیت دارند؛ از این عملیات در امان نمانده و مطابق تصاویر زیر هک شده‌اند.

تصویر هک شدن ابابیل ۳ مربوط به مارس ۲۰۱۲ هنگامی است که ارتش سوریه از این پهپاد برای عملیات شناسایی استفاده کرده است. همچنین هک پهپادهای سطح پایین عراقی نیز طبق این سند با نرم‌افزار ۲۶ دلاری موسوم به SkyGrabber هک شده است.

هنوز مقامات رسمی در خاورمیانه درباره این ادعا واکنشی نشان نداده‌اند.

تصویر هک شده از ابابیل ۳ در سوریه (عکس زیر)


تصویر هک شده از پهپاد صهیونیستی IAI Heron که در سمت چپ خود موشک حمل می‌کند(تصویر زیر)
کد مطلب: 40851
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام