۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۱

زیراکس به دو شرکت مجزا تقسیم می‌شود

ایتنا - زیراکس که ارزش سرمایه‌های آن در بازار 9.3 میلیارد دلار محاسبه می‌شود، با کاهش یک درصدی ارزش سهام خود مواجه شد.
زیراکس به دو شرکت مجزا تقسیم می‌شود


این طور که روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، زیراکس (Xerox) تصمیم گرفته است به دو شرکت مجزا تقسیم شد و در یک مرکز خدمات سخت‌افزاری و در مرکز دیگر سرویس‌های خود را ارایه دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، تصمیم برای این تقسیم بزرگ پس از آن صورت گرفت که «کارل آیکان» از سرمایه‌گذاران اصلی زیراکس که سه کرسی در هیئت مدیره این شرکت را در اختیار دارد، اعلام کرد مرکز ارائه خدمات این شرکت می‌بایست در قالب یک شرکت مجزا به فعالیت خود ادامه دهد.

آیکان در نوامبر گذشته ۸ درصد از سهام زیراکس را عرضه کرد و توضیح داد در جست‌وجوی آن است تا بتواند آینده این شرکت را تغییر دهد.

آیکان به خبرگزاری CNBC توضیح داد: «ما فکر می‌کنیم این یکی از بزرگ‌ترین اقدامات محسوب می‌شود که ارزش سهام را برای سرمایه‌گذاران حفظ می‌کند. من با اورسولا برنز مدیرعامل زیراکس جلسات متعدد برگزار کردم و از اینکه او می‌خواهد به خواسته سهامداران پاسخ دهد بسیار خوشحالم. این کار را جان دوناهو با دو شرکت eBay و PayPal انجام داد.»

 

شرکت زیراکس که ارزش سرمایه‌های آن در بازار ۹.۳ میلیارد دلار محاسبه می‌شود، چند ساعت پس از انتشار خبر تقسیم شدن به دو شرکت مجزا با کاهش یک درصدی ارزش سهام خود مواجه شد.

زیراکس یکی از نخستین نام‌ها در بازار جهانی رایانه محسوب می‌شود و در بسیاری از فناوری‌های کاربردی از جمله رایانه‌های رومیزی و موشواره سرمایه‌گذاری کرد.
 
کد مطلب: 40817
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام