کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد ۱۹ درصدی خدمات ابری

16 بهمن 1394 ساعت 18:49

ایتنا- به نظر می‌رسد که وضعیت خدمات ابری در جهان به‌شدت در حال پیشرفت است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که این صنایع با رشدی 19.4 درصدی روبرو هستند.




به نظر می‌رسد که وضعیت خدمات ابری در جهان به‌شدت در حال پیشرفت است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که این صنایع با رشدی ۱۹.۴ درصدی روبرو هستند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، بر اساس گزارش‌ها، هزینه سراسر جهان در زمینه خدمات ابری سالانه با نرخی برابر با ۱۹.۴ درصد رشد می‌کنند (تقریبا ۶ برابر نرخ کلی رشد هزینه‌های IT). این رقم از حدود ۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به نزدیک به ۱۴۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.

بر اساس گزارش‌های جدیدی که در زمینه جزئیات آماری مربوط به استفاده از سامانه‌های ابری منتشرشده است می‌توان به‌صورت کاملا دقیق میزان هزینه‌های انجام شده در این زمینه را بر اساس مناطق مختلف جغرافیایی تعیین کرد.

 

در زمینه محاسبات ابری همچنان سیستم‌های نرم‌افزار به‌عنوان خدمات در صدر جدول میزان استفاده و هزینه قرار گرفته‌اند. این نوع از ساختار محاسبات ابری به‌تنهایی دوسوم تمامی هزینه‌های انجام شده در این رده را به خود اختصاص داده است که همین امر نشان‌دهنده اهمیت آن در شرایط فعلی جهان امروزی است.
علاوه بر این گفته می‌شود که ساختارهای زیرساخت به‌عنوان خدمات و پلتفرم به‌عنوان خدمات نیز در حال رشد با نرخی بسیار سریع هستند و در بازه زمانی پنج‌ساله به قدرتی برابر با نرم‌افزار در قالب خدمات خواهند رسید.

مخابرات سیار در زمینه پیشرفت فناوری در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بیشترین رشد را تجربه خواهد نمود و به‌این‌ترتیب گفته می‌شود که رشدی ۲۲.۲ درصدی در انتظار این رده است. پس از آن نیز صنایع رسانه‌ای با ۲۰ درصد در جایگاه بعدی قرار گرفته و رده‌هایی مانند خرده‌فروشی، صنایع حمل‌ونقل، تامین منابع و صنایع آموزشی با اختلاف درصدی زیاد قرار گرفته‌اند.
 


کد مطلب: 40811

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40811/رشد-۱۹-درصدی-خدمات-ابری

ايتنا
  https://www.itna.ir