۰
plusresetminus
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۴

ساخت پنجره هوشمند توسط دانشمندان

ایتنا- دانشمندان مرکز تحقیقاتی MIT موفق شده‌اند تا برای نخستین بار، راهکاری منطقی و آسان برای تولید پنجره‌های هوشمند ارائه دهند که ممکن است استفاده از این ابزارها را در بازار مصرف و در سطح گسترده ممکن سازد.
ساخت پنجره هوشمند توسط دانشمندان


دانشمندان مرکز تحقیقاتی MIT موفق شده‌اند تا برای نخستین بار، راهکاری منطقی و آسان برای تولید پنجره‌های هوشمند ارائه دهند که ممکن است استفاده از این ابزارها را در بازار مصرف و در سطح گسترده ممکن سازد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری Engadget، تصویر کنید که قابلیتی داشتید که با استفاده از آن می‌توانستید شفافیت پنجره‌های خود را به نسبت آب و هوا تغییر دهید. گروهی از محققان مرکز تحقیقاتی MIT بر این باورند که با استفاده از انجام معادله‌ای که می‌تواند میزان نور رد شده از ساختار لاستیک مانند پلیمری را پیش‌بینی کند می‌توانند ایجاد چنین شیشه‌هایی را ممکن سازند.

ماده پلاستیکی آنها که polydimethylsiloxane نام دارد در حالت عادی دارای نقاط تاریکی است اما این شیشه می‌تواند با کشیده شدن شفاف و شفاف‌تر شود.

فرانسسکو لوپر خیمنز به‌عنوان یکی از محققان این تحقیق بیان کرده است که تصمیم برای ساخت چنین وسیله‌ای از یک اتفاق جالب نشأت گرفته است. او دراین‌باره بیان کرد که: «ما در حال بازی با این ماده بودیم که به چگونگی پیش‌بینی آن و پی بردن به خواص آن علاقه‌مند شدیم»


او در این‌ باره بیان کرد که در آینده‌ای نه‌چندان دور تولیدکنندگان با استفاده از این کشف قادر به ساخت پنجره‌های هوشمندی خواهند بود که بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از به کار بردن صفحه نمایش در این پنجره‌ها است. می‌توان با قرار دادن لایه‌های پلیمر بر روی هم به چنین خاصیتی دست پیدا کرد.

هر تولیدکننده‌ای با استفاده از معادله ساخته شده به‌واسطه این گروه می‌تواند میزان انرژی موردنیاز برای تبدیل کردن شیشه پنجره به شیشه‌ای شفاف را به دست بیاورد.

این دانشمند بر این باور است که کاربران این پنجره‌ها با تنظیم میزان نور وارده بر خانه‌هایشان می‌توانند در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و درنتیجه هزینه‌های کمتری را نیز برای آن بپردازند.
 
کد مطلب: 40806
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام