۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵

آزمایش مخفیانه پهپادهای گوگل برای ارائه خدمات نسل پنجم

ایتنا- گوگل برای تامین فضای مورد نیاز برای آزمایش پهپادهای خود به طور موقت فضایی به وسعت تقریبا ۱۴۰۰ متر مربع را در اختیار گرفته است.
آزمایش مخفیانه پهپادهای گوگل برای ارائه خدمات نسل پنجم


گوگل در ماه‌های اخیر به طور محرمانه در حال آزمایش پهپادهایی بوده که قادر به ارائه خدمات اینترنت و داده بر مبنای فناوری نسل ۵ هستند. سرعت این خدمات ۴۰ درصد سریع‌تر از خدمات نسل چهارم است.


به گزارش ایتنا از فارس، این پهپادهای خورشیدی در ایالت نیومکزیکو مورد آزمایش قرار گرفته‌اند تا با استفاده از آنها بتوان از آسمان خدمات اینترنت فوق سریع به علاقمندان ارائه کرد.

در قالب طرح مخفی گوگل در این زمینه که SkyBender نام دارد، فناوری خاصی برای انتقال داده به کار گرفته شده و آزمایش‌های مربوطه از تابستان سال گذشته در جریان است. همچنین پهپادهای متنوعی برای آزمایش این فناوری به کار گرفته شده‌اند.

گوگل برای تامین فضای مورد نیاز برای آزمایش پهپادهای خود به طور موقت فضایی به وسعت تقریبا ۱۴۰۰ متر مربع را در اختیار گرفته و مرکز خاص کنترل پهپادهای خود را نیز در همین محل برپا کرده است.

فناوری جدید گوگل انتقال چند گیگابایت داده را در هر ثانیه ممکن می‌کند که ۴۰ درصد سریع‌تر از فناوری نسل چهارم LTE است.

گوگل می‌گوید با تکمیل آزمایش‌هایش هزاران پهپاد خورشیدی خودکار را در سطح جهان به پرواز درمی‌آورد تا دسترسی به اینترنت را به سادگی ممکن کند.

مهم‌ترین مزیت امواج میلیمتری مذکور که در طیف فرکانسی جدیدی قابل دسترسی می‌شوند هدایت مناسب ترافیک و عدم ایجاد اختلال و شلوغی در زمان ارائه خدمات اینترنت است.

البته گوگل اولین سازمانی نیست که به دنبال ارائه چنین خدماتی است. ارتش آمریکا هم در سال ۲۰۱۴ طرحی موسوم به موبایل هات اسپات به اجرا گذاشت تا از انبوهی از پهپادها برای برقراری ارتباطات با سرعت یک گیگابیت در ثانیه برای عملیات نظامیان خود در مناطق دورافتاده استفاده کند.

گوگل مجوز کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا را برای تداوم این آزمایش‌ها در نیومکزیکو تا ماه جولای به دست آورده است. احتمال می‌رود استفاده عملی از این خدمات تا سال ۲۰۱۸ ممکن شود.
کد مطلب: 40790
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام