۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴

بودجه ۴ میلیارد دلاری دولت اوباما برای آموزش علوم رایانه

ایتنا- کاخ سفید قصد دارد چهار میلیارد دلار بودجه به آموزش علوم رایانه به جوانان این کشور اختصاص دهد.
بودجه ۴ میلیارد دلاری دولت اوباما برای آموزش علوم رایانه


بودجه چهار میلیارد دلاری صرف ارتقای برنامه‌های آموزش علوم رایانه در ایالت‌های مختلف آمریکا خواهد شد. همچنین صدمیلیون دلار بودجه هم به طور مستقیم به مدارس مناطق مختلف برای پیشبرد آموزش رایانه اختصاص می‌یابد.


به گزارش ایتنا از فارس، بر طبق برنامه مذکور ایالات و نواحی مختلف نه تنها به طرح‌ریزی برنامه‌های مختلف آموزش علوم رایانه تشویق می‌شوند، بلکه از این طریق می‌توان برنامه‌هایی را اجرا کرد که دانش‌آموزانی که به هر دلیل تحت آموزش قرار ندارند را پوشش دهد.

بودجه این برنامه باید قبل از اجرا به تصویب کنگره آمریکا برسد و مشخص نیست آیا این کار بدون هیچ تغییری صورت می‌گیرد یا کنگره تغییراتی در آن به وجود خواهد آورد.

علاوه بر این نهادهای فدرال هم می‌توانند از بودجه موجود خود برای حمایت از برنامه‌های آموزش علوم رایانه استفاده کنند.

یکی از این نهادها بنیاد ملی علوم است که ۱۲۰ میلیون دلار به تهیه محتوای آموزشی برای مدارس و آماده‌سازی معلمان برای آموزش علوم رایانه اختصاص خواهد داد.

نهاد فدرال Corporation for National and Community Service (CNCS) هم ۱۷ میلیون دلار به حمایت از آموزش معلمان برای تعلیم دانش آموزان اختصاص می‌دهد.

مقامات آمریکایی در سال‌های گذشته بارها در مورد کمبود متخصصان علوم رایانه در این کشور و بی میلی جوانان به تحصیل در این زمینه در دانشگاه‌ها هشدار داده بودند.
کد مطلب: 40786
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام