کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پروژه سری «واقعیت مجازی» اپل لو رفت

سايت خبری خبر آنلاین , 11 بهمن 1394 ساعت 10:11

ایتنا- اپل با استخدام تیم خبره‌ای از محققان در حال ساخت ابزار واقعیت مجازی خود در رقابت با Oculus Rift فیس‌بوک و هولولنز مایکروسافت است.




فایننشیال تایمز در گزارشی اعلام کرد اپل باهدف قرار دادن نخبگان عرصه واقعیت مجازی روی نسل بعدی هدست‌هایی است که بتواند فیس‌بوک و مایکروسافت را پشت سر بگذارد.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، تیم کوک اخیراً گفته ابزار واقعیت مجازی ابزاری شگفت‌انگیز است که با نصب اپلیکیشن‌های مرتبط می‌توان آن را جذاب‌تر کرد.

به‌تازگی «دا-اوگ باومن» از نخبگان واقعیت مجازی به اپل پیوسته و در حال کار روی این پروژه سری است که توسط منابع آگاه تائیدشده است. باومن روی طراحی و خلق اینترفیس‌های سه‌بعدی و کاربرد آن در محیط مجازی مهارت دارد.

از سوی دیگر اپل در سال ۲۰۱۵ تأییدیه ثبت اختراعی را مرتبط با آیفون نسل بعدی دریافت کرد که نوعی هدست مجازی است تا بتواند با ابزارهای مرتبط تعامل برقرار کند.

در اسناد ثبت اختراع آمده است که آیفون داخل هدست قرار می‌گیرد و به‌طور خودکار باهم ست می‌شوند. همچنین مجهز به ریموت کنترل بوده تا از طریق آن اپلیکیشن‌ها به اجرا دربیایند.

فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ با پرداخت ۲ میلیارد دلار واقعیت مجازی Rift را خرید و گوگل نیز واقعیت مجازی خود بنام cardboard را توسعه می‌دهد اما فعلاً هولولنز مایکروسافت حرف اول را می‌زند.


کد مطلب: 40781

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40781/پروژه-سری-واقعیت-مجازی-اپل-لو-رفت

ايتنا
  https://www.itna.ir