کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سقوط ارزش سهام آمازون علیرغم دوبرابر شدن درآمد خالص

خبرگزاری فارس , 10 بهمن 1394 ساعت 11:58

ایتنا- سرمایه‌گذاران آمازون خواستار افزایش بیشتر درآمد خالص آن هستند و همین مساله موجب کاهش ارزش سهام آمازون شده است.




اگر چه آمازون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ درآمد خوبی داشته، اما ارزش سهام آن در بازارهای جهانی به علت برآورده نشدن توقعات و چشم‌انداز مبهم این شرکت سقوط کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، افزایش استفاده از اینترنت برای انجام خریدهای اینترنتی موجب دوبرابر شدن درآمد آمازون شده است.

خدمات کلود آمازون هم پرطرفدار بوده و برنامه عضویت Prime این شرکت هم با استقبال کاربران مواجه شده است. در قالب این برنامه افراد با پرداخت ۹۹ دلار از همه خدمات کلود آمازون بهره می‌گیرند.

استراتژی آمازون برای سال‌های متمادی سرمایه‌گذاری گسترده پولی در سایر کسب و کارها بوده است. اما این سرمایه‌گذاری در برخی حوزه‌ها و به خصوص تولید گوشی‌های هوشمند پیشرفته به نتیجه مطلوب نینجامیده است.

درآمد آمازون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ از ۲۱۴ میلیون دلار به ۴۸۲ میلیون دلار افزایش یافته است اما سرمایه‌گذاری‌های سنگین این شرکت در دیگر حوزه‌ها هزینه‌های عملیاتی این شرکت را با افزایشی ۲۰ درصدی به ۳۴.۶ میلیارد دلار افزایش داده است.

درآمد کلی این شرکت هم با افزایش ۲۲ درصدی از ۲۹.۳۳ میلیارد دلار به ۳۵.۷۵ میلیارد دلار رسیده است. پررونق‌ترین خدمات آمازون یعنی خدمات کلود از رشد ۶۹ درصدی درآمد برخوردار بوده و این رقم به ۲.۴۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

در همین حال ارزش سهام آمازون از ابتدای سال جاری به این سو ۶.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد و کارشناسان اقتصادی در مورد تداوم این روند هشدار داده‌اند.


کد مطلب: 40741

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40741/سقوط-ارزش-سهام-آمازون-علیرغم-دوبرابر-شدن-درآمد-خالص

ايتنا
  https://www.itna.ir