۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱

بودجه گوگل ۲.۸ میلیون دلار برای رفع آسیب‌پذیری تولیداتش

ایتنا- بررسی‌ها نشان می‌دهد مجموع رقم پرداختی توسط گوگل بابت رفع آسیب‌پذیری تولیداتش از سال ۲۰۱۰ تا به حال از مرز ۶ میلیون دلار گذشته است.
بودجه گوگل ۲.۸ میلیون دلار برای رفع آسیب‌پذیری تولیداتش


گوگل برای شناسایی و رفع آسیب‌پذیری برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف تولیدی خود در سال ۲۰۱۵ حدود ۲.۸ میلیون دلار به توسعه‌دهندگان و متخصصان امنیتی پرداخته است.


به گزارش ایتنا از فارس، در اولین سال اجرای این برنامه در سال ۲۰۱۰ گوگل سیستم‌عامل اندروید را برای شناسایی مشکلات و آسیب‌پذیری‌هایش در نظر گرفت ولی در سال‌های بعد برنامه‌های بیشتری به این مجموعه افزوده شدند و رقم پرداختی به متخصصان شناسایی کننده آسیب‌های خدمات گوگل از ۱.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ به ۲.۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.

افرادی که این پاداش‌های مالی را بعد از شناسایی آسیب‌پذیری‌های تولیدات گوگل دریافت کرده‌اند، اهل کشورهای مختلفی هستند.

از جمله این کشورها می توان به رومانی، برزیل، چین، مجارستان و آمریکا اشاره کرد. بیشترین رقم پرداخت شده تنها به یک نفر برابر با ۳۷ هزار دلار بوده است.

یکی از جالب‌ترین آسیب‌پذیری‌های شناسایی شده در سال ۲۰۱۵ مربوط به یک محقق روس به نام Kamil Histamullin بود. وی حفره‌ای را در creator studio سایت یوتیوب شناسایی کرد که به هر فردی امکان می‌داد ویدئوهای کاربران دیگر را تنها با تغییر چند پارامتر در URL پاک کند. وی بابت شناسایی این آسیب‌پذیری ۵ هزار دلار پاداش دریافت کرد.
کد مطلب: 40737
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام