کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اکثر نقاط تهران زیر پوشش 3G؛ چرا مردم ممانعت می‌کنند؟!

خبرگزاری ايسنا , 10 بهمن 1394 ساعت 10:09

ایتنا- حدود ۸۰ سایت همراه اول به دلیل ممانعت‌های مردمی قادر به سرویس‌دهی نیستند.




چندی پیش مدیرعامل همراه اول، از ایجاد گسترده‌ترین شبکه 3G در تهران خبر داد و گفت که با استفاده از حدود ۱۵۰۰ سایت، اکثر مناطق شهر تهران و حتی جنوب شهر، زیرپوشش نسل سوم تلفن همراه قرار دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، اپراتور اول در برخی مناطق برخی ممانعت‌ها و مشکلات توسعه‌ای مواجه شده و به گفته وحید صدوقی در موارد متعدد جلوی نصب سایت‌ها گرفته شده و این در حالی است که باند فرکانسی شبکه نسل سوم و چهارم ۲۱۰۰ و ۲۶۰۰ است که برای پوشش یکپارچه این بخش نیاز به سایت‌های بیشتری وجود دارد.

مدیرعامل همراه اول ضمن اشاره به ممانعت‌های مردمی از نصب برخی تجهیزات، اعلام کرده بود: البته این‌که تمام نقاط جنوب تهران تحت پوشش این شبکه قرار داشته باشند؛ موضوعی است که اکنون به طور کامل نمی‌دانم چرا که گاهی سایت‌های ما به دلیل ممانعت‌های مردمی امکان نصب پیدا نمی‌کنند.

همچنین حدود ۸۰ سایت ما به دلیل ممانعت‌های مردمی قادر به سرویس‌دهی نیستند، اما در تمام نقاطی که مجوزهای لازم وجود داشته و امکان نصب تجهیزات بوده ما نسبت به انجام این کار اقدام کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین با اشاره به پیگیری‌های این شرکت برای استفاده از سایت‌های بیشتر متذکر شده بود که در تلاش بودیم که در برخی موارد از باند‌های ۹۰۰ هم برای ارائه‌ 3G استفاده کنیم که در این زمینه توافقاتی انجام شده و براین اساس تجهیزاتی خریداری شده که در آینده نزدیک نصب خواهد شد و بدین ترتیب پوشش شبکه نسل سه ما توسعه خواهد یافت.

از سوی دیگر و بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، اکنون بسیاری از سایت‌های همراه اول در جنوب شهر تهران نصب شده و پوششی که در نقاط جمعیتی مورد نظر بوده انجام شده است.

نقاط باقی‌مانده هم با بهره‌گیری از باند ۹۰۰ به اینترنت پهن‌باند موبایل دسترسی خواهند داشت.

همچنین تجهیزات لازم برای نصب ۱۲۰۰ سایت 3G باند ۹۰۰ خریداری شده و اپراتور اول در حال نصب و راه‌اندازی این شبکه است که به مرور این تجهیزات زیربار خواهد رفت.


کد مطلب: 40727

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40727/اکثر-نقاط-تهران-زیر-پوشش-3g-چرا-مردم-ممانعت-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir