۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸

بزرگ‌ترین ابرکامپیوتر هواشناسی جهان به‌روز می‌شود

ایتنا - این به‌روزرسانی به محققان مرکز ECMWF امکان می‌دهد تا بتوانند مدل‌های پیچیده‌تری را در اختیار بگیرند و پیش‌بینی‌های دقیق‌تری انجام دهند.
بزرگ‌ترین ابرکامپیوتر هواشناسی جهان به‌روز می‌شود


شرکت Cray قراردادی را به ارزش ۳۶ میلیون دلار منعقد کرده است تا ابرکامپیوترهای مستقر در مرکز اروپایی پیش‌بینی‌های میان‌بورد هوا (ECMWF) را به‌روز کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این مرکز پیش‌بینی‌های هواشناسی میان‌بورد خود را برای تمام نقاط جهان در ۱۵ روز آینده انجام می‌دهد و همچنین پیش‌بینی‌های ماهانه، فصلی و سالانه را هم منتشر می‌کند.

ابرکامپیوتر اصلی این مرکز که تمام داده‌های به دست آمده را تحلیل می‌کند تا بهترین پیش‌بینی‌ها را انجام دهد در شهر ریدینگ در انگلستان واقع شده است. این سیستم یکی از بزرگ‌ترین ابرکامپیوترهای هواشناسی جهان است که البته بزرگ‌ترین آرشیو پیش‌بینی‌های عددی مربوط به آب و هوا در سراسر جهان را هم خود جا داده است.

برای این ابرکامپیوتر یک مدل پیچیده از جو و اقیانوس‌ها تعریف شده است که با تحلیل الگوریتم‌های مربوطه می‌تواند دقیق‌ترین پیش‌بینی‌ها را ارائه دهد.

 

این به‌روزرسانی به محققان مرکز ECMWF امکان می‌دهد تا بتوانند مدل‌های پیچیده‌تری را در اختیار بگیرند و پیش‌بینی‌های دقیق‌تری انجام دهند.

لازم به ذکر است شرکت Cray در ژوئن ۲۰۱۳ قراردادی را با مرکز ECMWF منعقد کرد تا به واسطه آن دو دستگاه ابرکامپیوتر Cray XC۳۰ و یک دستگاه سیستم ذخیره‌سازی اطلاعات Cray Sonexion را در اختیار آنها بگذارد.
 
کد مطلب: 40696
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام