کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش زمان شارژ خودروهای برقی به 15 دقیقه

خبرگزاری فارس , 5 بهمن 1394 ساعت 15:22

ایتنا- در حالی که تا به حال شارژ کامل خودروهای برقی به هشت ساعت زمان نیاز داشت، محققان سوئیسی روشی را ابداع کرده‌اند که این کار را در عرض ۱۵ دقیقه ممکن می‌کند.




یکی از دلایل مهم عدم اقبال به خودروهای برقی تا به حال مدت زمان طولانی است که باید برای شارژ این نوع خودروها سپری کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، اما محققان مؤسسه فدرال تحقیقات فناوری در لوزان سوئیس یک ایستگاه شارژ ۴.۵ مگاواتی برق خودرو را طراحی کرده‌اند که معطلی برای تکمیل شارژ در آن به اندازه مدت زمانی است که برای بنزین زدن نیاز است.

البته چنین ایستگاهی به اندازه ۴۵۰۰ ماشین لباس شویی برق مصرف می‌کند و تامین و مدیریت چنین میزان بالایی از انرژی خود یک چالش دیگر است.

برای حل مشکلات احتمالی چنین پمپ برقی، محققان سیستمی برای ذخیره‌سازی برق طراحی کرده‌اند که بتواند ورود و خروج جریان برق را تنظیم کند.

باتری های فعلی مورد استفاده در خودروها از نوع لیتیومی هستند که با تغییراتی می‌توان از آنها برای شارژ سریع خودرو استفاده کرد.

پیش از این شرکت تلسا هم فناوری خاصی را برای شارژ سریع خودروهای برقی به ثبت رسانده بود، این فناوری که سریع‌ترین فناوری شارژ خودرو معرفی شده شارژ نسبی خودروهای تلسا مدل اس سدان را در ۳۰ دقیقه ممکن می‌کند.

این میزان شارژ برای طی کردن یک مسیر ۲۷۰ کیلومتری کافی است. اما شارژ کامل خودرو با استفاده از این فناوری به ۷۵ دقیقه زمان نیاز دارد.


کد مطلب: 40659

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40659/کاهش-زمان-شارژ-خودروهای-برقی-15-دقیقه

ايتنا
  https://www.itna.ir