۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵

تمسخر فتوای مفتی سعودی از سوی کاربران اینترنت؛ می‌ترسند با شطرنج شاه سقوط کند

ایتنا- فتوای مفتی ارشد سعودی در مورد حرام بودن بازی شطرنج با واکنش منفی کاربران اینترنت مواجه شده و بسیاری از آنها نظرات افراطی وی در این زمینه را رد کرده‌اند.
تمسخر فتوای مفتی سعودی از سوی کاربران اینترنت؛ می‌ترسند با شطرنج شاه سقوط کند


شیخ عبدالعزیز الشیخ مفتی اعظم آل سعودی در فتوای خود این بازی را اقدامی شیطانی و عامل تلف شدن پول و وقت کاربران دانسته و آن را با قمار والکل مقایسه کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، صدور این فتوا در شرایطی صورت می‌گیرد که بسیاری از مردم خاورمیانه و کشورهای عربی شطرنج بازی می‌کنند و مسابقات ورزشی متعددی نیز در این زمینه در این کشورها اجرا می‌شود.

بعد از صدور این فتوای تند بسیاری از کاربران عرب و مسلمان در شبکه‌های اجتماعی آن را غیرمنطقی و افراطی توصیف کرده و صدور چنین فتاوایی توسط مفتی‌های سعودی را نشانگر بدویت و جاهلیت حاکم بر آل سعود دانسته‌اند.

کار به جایی رسید که موسی‌بن‌طیلی یکی از اعضای انجمن شطرنج عربستان با حضور در توئیتر از بازی شطرنج دفاع کرد و اظهار داشت این بازی ارتباطی با قمار ندارد و این انجمن ۷۰ مسابقه شطرنج را در عربستان برگزار کرده است.

وی سپس عکس‌هایی از تعدادی سعودی که در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند، منتشر کرد.

در این میان سرنوشت مسابقه آتی شطرنج در شهر مکه در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست این مسابقه برگزار می‌شود یا خیر. انجمن شطرنج عربستان می‌گوید قصد دارد این مسابقات را برگزار کند.

قرائت تکفیری و قرون وسطایی مفتی‌های وهابی سعودی از اسلام و ارائه تصویری خشن و بی منطق از مسلمانان همواره با انتقادهای تند دیگر کشورهای اسلامی مواجه شده است.

برخی کاربران توئیتر در تمسخر چنین فتوایی گفته‌اند ظاهرا سعودی‌ها فکر می‌کنند این بازی موجب سرنگونی شاه می‌شود و لذا آن را حرام اعلام کرده‌اند.
کد مطلب: 40649
نام شما
آدرس ايميل شما


بهمن
feedback
United States
دیگ به دیگ میگه روت سیاه . اگه اشتباه نکنم اوایل انقلاب تو کشور خودمون هم شطرنج و ویدیو هم ممنوع بود حتی یادمه از دستگاه فکس هم میترسیدند مثل ماهواره و ....
سورنتو
feedback
Iran, Islamic Republic of
این افکار برای عده ای بود که خودشون بعدا فهمیدن اشتباه میکنند. این روزها تجهیزاتی پیشرفته تر از ماهواره و ویدیو وجود داره کسی هم نمیترسه هموطن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام