۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲

حمایت رییس سازمان امنیت آمریکا از حریم خصوصی

ایتنا- به‌تازگی رییس سازمان امنیت ملی آمریکا برخلاف جریان دولتی موجود در این کشور، از مزایای رمزنگاری داده‌های تلفن‌های همراه سخن گفته و این موضوع را برای آینده حیاتی دانسته است.
حمایت رییس سازمان امنیت آمریکا از حریم خصوصی


به‌تازگی رییس سازمان امنیت ملی آمریکا برخلاف جریان دولتی موجود در این کشور، از مزایای رمزنگاری داده‌های تلفن‌های همراه سخن گفته و این موضوع را برای آینده حیاتی دانسته است.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، در حالی‌ که دولت آمریکا هنوز هم در حال بررسی واکنش‌های مثبت و منفی به رمزگذاری تلفن‌های همراه است یکی از مقامات نظر موافق خود را با این عمل اعلام کرده است.

مایک راجرز به‌عنوان رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا در این باره بیان کرد که رمزگذاری برای آینده الزامی است و بحث درباره استفاده از آن اتلاف وقت است. راجرز پیشنهاد کرد که به‌جای بحث درباره وجود یا عدم وجود رمزگذاری بهتر است حفظ حریم خصوصی را فدای حفظ امنیت نکنیم. در مقابل، باید به دنبال راه‌حلی بود که هر دو را پوشش دهد و بسیار آسان‌تر نیز باشد.

 

نگرانی‌ها درباره حفظ حریم خصوصی تاکنون به این حد نرسیده بود. تلاش کردن برای حل کردن مشکلات موجود و درک این‌که بحث بردن یک‌طرف و باختن طرف دیگر مطرح نیست، موجب افزایش این اهمیت شده است. او در این باره بیان کرد که امنیت نباید همه‌چیز را تحت کنترل خود دربیاورد.

جیمز کومی به‌عنوان رئیس FBI مدت است که برای قرار دادن درهای پشتی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران اصرار می‌کند و تنها به جنبه‌های منفی رمزگذاری داده‌ها اشاره داشته و بر روی آنها اصرار می‌ورزد.

مسلما وجود این درهای پشتی برای دولت راه را برای هکرها نیز بار خواهد کرد. او به‌تازگی تا ارائه فرمان به کمپانی های ساخت تلفن هوشمند برای از بین بردن رمزگذاری اطلاعات کاربران نیز پیش رفته است.
 
کد مطلب: 40643
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام