۰
plusresetminus
شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷

ادعای مدیر فیس بوک: با لایک زدن با داعش مقابله کنید

ایتنا- مدیر فیس‌بوک: بهترین راه برای مقابله با عضوگیری داعش در فیس بوک، انتشار اظهارنظرهای افرادی است که توسط این گروه استخدام شده‌اند.
ادعای مدیر فیس بوک: با لایک زدن با داعش مقابله کنید


این روزها مدیران شرکت‌های فناوری راه‌های جالبی را برای مقابله با عضوگیری داعش از طریق اینترنت پیشنهاد می‌دهند. شریل سندبرگ از مدیران ارشد فیس بوک نیز لایک زدن را راهی مناسب برای مقابله با این گروه دانسته است.



به گزارش فارس به نقل از گاردین، دو هفته قبل مدیران ارشد شرکت‌های فناوری آمریکایی نشستی را در پشت درهای بسته با مقامات امنیتی و اطلاعاتی اروپا برگزار کردند تا در مورد نحوه مقابله با عضوگیری داعش از اینترنت بحث و تبادل نظر کنند. زیرا استفاده از فیس‌بوک، گوگل، یوتیوب و توییتر برای عضوگیری از میان داعش به یکی از روش‌های متداول آنها مبدل شده است.

شریل سندبرگ مدیر فیس بوک در سخنانی در اجلاس داووس لایک زدن را روشی موثر برای مقابله با داعش دانست. وی به عنوان نمونه به تلاش‌های کاربران فیس بوک در آلمان برای لایک زدن صفحه‌ای متعلق به نژادپرست‌های نئونازی و سپس ارسال پیام‌های مثبت در آن اشاره کرد. او افزود: این صفحه ابتدا پر از پیام‌های تنفرانگیز و مبتنی بر عدم تساهل بود، اما بعدا توسط کاربران با پیام‌های مثبت و امیدوارکننده پر شد.

سندبرگ سپس به اظهارنظر در مورد داعش پرداخت و گفت: بهترین راه برای مقابله با عضوگیری داعش در فیس بوک، انتشار اظهارنظرهای افرادی است که توسط این گروه استخدام شده‌اند. از این طریق می‌توان فهمید تجربه واقعی حضور در داعش چیست. این افراد که فرار کرده‌اند می‌توانند بازگردند تا حقیقت را بگویند. اظهارنظر متقابل در برابر داعش بهترین پاسخ است.

جرد کوهن مدیر بخش ایده‌های گوگل در شرکت الفابت هم در سخنانی جداگانه در لندن در مورد روش مقابله با داعش گفت: در اینترنت در کوتاه مدت ما می‌توانیم به پیروزی‌های بزرگ‌تری در برابر داعش دست یابیم.

مقامات سیاسی و قضایی آمریکا می‌گویند شرکت‌های فناوری این کشور برای جلوگیری از دسترسی تروریست‌ها به مردم عادی در فضای انلاین چندان تلاش نمی‌کنند. دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ماه گذشته از احتمال مذاکره با بیل گیتس موسسه مایکروسافت برای تعطیل کردن اینترنت در برخی نقاط برای متوقف کردن داعش خبر داده بود.

در نشست قبلی مدیران شرکت‌های فناوری آمریکا با مقامات آمریکایی آنان از فیس بوک خواسته بودند اطلاعات بیشتری در مورد فناوری در اختیار قرار دهد که به کاربران امکان می‌دهد دوستانی را که تفکرات انتحاری دارند را نشانه گذاری کنند. این احتمال وجود دارد که از فناوری مذکور به شکل گسترده‌تری توسط دیگر شرکت‌های فناوری برای شناسایی کاربران دارای تفکر رادیکال استفاده شود.
کد مطلب: 40593
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام